sac 2006

sm7sms

Well-Known Member
Hur många på forumet tänker delta i Sac2006?
Själv ska jag köra cw delen från sk7ax.
Dessutom kommer några av medlemmarna köra hemifrån med egen signal för klubbtävlingen.
Har inte haft uppe antenner hemma sedan slutet feb så får hoppas ringrosten släpper snabbt..
Lycka till på testen
//Marcus
 
Tänker köra lite grann under ena testen men inte andra då den ju krockar med CQ WW RTTY.
 
Hej Marcus. Låt se..

Programmet för den automatiska CQ och svarsfunktionen i datorn startar inte, DX-klustret ligger nere och till råga på allt har 5 kW PA:t pajat, nej det blir nog ingen test för mig...

Lycka till. SM5SUH/SA5S
 
Loggprogram.

Jag funderar på att köra lite sporadiskt i testen.
Vilket loggprogram bör man välja när man är en datateknisk idiot som jag?
För xx år sedan körde jag test med ett jättesmidigt program. Det var bara att välja vilken test man körde och sedan var det som att fylla i en vanlig papperslogg.
Men detta var på stenålder när man körde datorerna i DOS, och dom aldrig kraschade.
Finns det något lika bra program idag?

Jag vill ha något som man bara installerar och där det sedan är uppenbart hur man gör, utan att sitta halva testen och läsa manual och hjälpfiler.

Någon riggstyrning behövs inte heller. Sådana finesser (trams?) finns inte i min rigg.
 
SM7TJC said:
Jag funderar på att köra lite sporadiskt i testen.
Vilket loggprogram bör man välja när man är en datateknisk idiot som jag?
För xx år sedan körde jag test med ett jättesmidigt program. Det var bara att välja vilken test man körde och sedan var det som att fylla i en vanlig papperslogg.
Men detta var på stenålder när man körde datorerna i DOS, och dom aldrig kraschade.
Finns det något lika bra program idag?

Jag vill ha något som man bara installerar och där det sedan är uppenbart hur man gör, utan att sitta halva testen och läsa manual och hjälpfiler.

Någon riggstyrning behövs inte heller. Sådana finesser (trams?) finns inte i min rigg.
Hej.
Jag tänker prova SAC få se hur det går,,,har aldrig kört test förr.
Testa SACman,,finns på http://www.sk3bg.se/contest/sacnsc.htm
gjord av SM2EZT,,den tänker jag testa själv,om du kör live,,komihåg att ställa pc klockan på UTC..
GL de SM4PBT/Bosse
 
Back
Top