Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Tradigt att politik tillåts förgifta amatörradion som sedan urminnes tider hedrats som en fri, religöst och politiskt oberoende hobby för alla vilket upprepas i alla föreningars stadgar. För min del svarar jag de som ropar på mig om jag vill det och har inga problem med att ropa på t ex en UA9 eller nån DX-pedition från Nordkorea eller Kina eller osv. Skall vi styra våra beteenden efter politiska åsikter och händelser och vad andra tycker blir det så farligt att det är bättre att begränsa sig till lödkolven och mätinstrumenten och ge fan i att använda våra apparater i etern.
Har du deltagit i SAC någon gång efter 2013?Eftersom tävlingen redan innan lider av minskat intresse så är detta grepp knappast något som vänder utvecklingen.
Jag tror man var djupt oense.När det inte finns några problem så måste de skapas och det är väl precis vad SAC kommittén gjort?
? Vad är problemet man vill lösa?
Tack för info Ingemar.
Vad var de olika organsisationernas statements och motiveringar som ni baserade beslutet på?