Sändare 433,825

SM0IKR

Well-Known Member
Hej alla amatörer.

Detta har bara lite att göra med ham-radio.

Det har dykt upp en sändare på denna QRG hemma. Stör såklart min mottagning
på bandet men det värsta är att billåset har JÄTTEproblem.

Vad göra??? Den ligger på hela tiden.

73 Göran
 
Det är nog en av de nya digitala äggvisparna. de ligger på den QRG. Gräddens resonansfrekvens, vilket ger mycket väl vispad och luftig grändde, och alla vispar väl den här tiden grädde för att göra semplor.
Bärvågen ligger oxo ute hela tiden sladden är i. Och folk tar ofta inte ur sladden.


Skämt åsido, var är hemma Göran? SM0 är väl SThlm men för att pejla in är det bra att alla vet ungefär var.
Är det en ren bärvåg eller har den modulation?

Förr var det mycket störningar av typen sladdlösa hörtelefoner till stereoanlägg, på detta frekvensområde, med accarna är väl slut i dessa nu. Eller så är programmvaran utsliten. Sladdlösa högtalare finns. Alla dessa produkter med bredbandig FM.

de
SM4FPD
Roy
 
Med hemma menas på min parkering och i mitt hus. ;-)
Adress enl. B:90.
Ingen mod har hörts bara en liten dataplutt nångång ibland.
73 Göran
 
Det låter onekligen som ett stort problem, tänk bara på den stackars hunden,
varje gång du försöker låsa bilen får den stackarn en stöt ;-)

Jag hittade denna för en tid sedan när jag funderade över störkällor här i Nybro...

http://www.tele-radio.com/files/pdf/IM/IM-860-002-A4.pdf

Men att den ligger på hela tiden låter ju mystiskt, jag har något sådant som stör min HF mottagning, som verkar komma från en termostat en dylikt, det dyker upp på höstarna och försvinner på vårarna...

Hoppas du hittar en lösning.

73 de Christopher / SM7WYG
 
Jo det finns många små saker som finns på den frekvensen men alla sänder en liten stund bara. Billås termometrar fjärrströmbrytare m.fl. Denna hörs flera hundra meter och ligger på HELA tiden.
Finns det något som får det egentligen?
73 Göran
 
Nu är tråden gammal men ämnet var uppe även i Örnsköldsvik i lokaltidningen där jag upplyste om frekvens på billåset på volvo då.
 
Back
Top