Schema till Daiwa LA2035

En bild av innanmätet, såhär vackra konstruktioner gjordes på 80-talet.:rolleyes:
LA2035%20A-500x500.jpg


Hittade bara detta schema i dålig upplösning. Likt, men inte identiskt. De "Manualer" jag sett för denna typ av steg består av en s/v A4 med bild av fram o baksida samt grundläggande data, inget schema.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    20,1 KB · Views: 354
Last edited:
En bild av innanmätet, såhär vackra konstruktioner gjordes på 80-talet.:rolleyes:
LA2035%20A-500x500.jpg


Jag letar vidare efter mer info.

Hej, jo den här bilden hittade jag också, men Ladda säger att det inte är rätt schema.
Jag tycker att jag har kollat allt, så jag hoppas på att någon har ett schema liggande hemma.
Tack för sist på klubben.
 
Nej, schemat är en annan konstruktion.
Men motkopplingsnätet finns också på Kims bild så då är det nog en fabriksmodifiering.
Troligen så behöver trissan bytas.

/-HOW
 
Edit: 2SC1946A är det. Finns på ebay. Jag har CME50-12 annars.

/-HOW
 
Last edited:
Ett så här enkelt bygge är lätt att rita av så får man sig ett schema.
Efterssom en sådan transistor är dyr är det vettigare att felsöka än att göra cut and try med en ny.
Ett vanligare fel är reläet.
Att bara kolla om det finns collektorspänning är enkelt.
Följ RF signalen med ett oscilloskop eller bygg en enkel RF-probe.
Finns BIAS på transistorn så kan man mäta upp om BIAS ökar collektroströmmen, då är i alla fall transistorn hel DC-mässigt.

de
FPD
 
Jag har steget här nu och det är som sagt standard att kolla/göra rent reläet. Provade med CME50-12 och den gav närmare 30W ett tag, sedan godnatt..kanske någon ytterst kort självsvängning precis vid switchningen men inget jag märkte. Rätt sorts trissa är beställd.

/-HOW
 
SSA Hemsida.

Angående SSA hemsida i dag ang att man kan lyssna över datorn på olika
stationer,då faller alla tävlingar vi har i sverige typ kommuntävlingar mm
där vi försöker snappa upp signaler på våra stationer,det är det som är det roliga och antenn pysslandet .Jag har kaske fel i dessa moderna tider Hi!

Stig SM7DYZ

P,s Då är det kanske bättre att köra med mobiltelefonen?


Ops! Fel sida på inlägget
 
Last edited:
Back
Top