Själv är bäste dräng....

Otippat och skönt att du hittade felet,
det vore ju inte kul att vara halvdöv genom en NAC till :p
 
Japp. Man blir ju lite sur när det blir så där. Men å andra sidan, man lär sig hela tiden. Så man skulle kanske i sämsta fall ta bort spänningsmatningen på pre-ampen, eller ta bort trissan. Nåja, huvudsaken är att man gör något och inte bara gnäller.

mvh
Kai
 
ang. störa sig sig själv, har du bias på slutsteget under mottagning så är det lätt att störa sig själv, transistorPA brusar en del och en del brus kan läcka över i RX delarna.

Been there, done that ;))
 
Faktiskt ingen koll på om bias är på när slutsteget är inaktivt. Bra idé det där. Eftersom pre-ampen i slutsteget är dött oavsett, så börjar jag med den. Om det fixar problemet, så är det ju inget problem längre. Sen får jag nog titta på bias-problematiken. Å andra sidan så har jag ett par kontakter på gång nu, så att jag kan få igång mina egna slutstegsbyggen. I princip finns alla delar hemma när de har kommit, så då kan jag bygga 300 egna Watt ;)

Nåja, nu ska jag kolla på den eländiga trissan i pre-ampen ;)

mvh
Kai


ang. störa sig sig själv, har du bias på slutsteget under mottagning så är det lätt att störa sig själv, transistorPA brusar en del och en del brus kan läcka över i RX delarna.

Been there, done that ;))
 
Vilket slutsteg med preamp är det du har? Själv har jag upplevt samma sak med ett jag köpte begagnat. Köpet fick lyckligtvis återgå mot en överkomlig avgift.

/ Göstha
 
Slutsteget är ett Mirage 215. Gammalt som gatan. Men nu har jag felsökt lite, så jag ska nog byta transistor i den. Det får bli en BLF999. Det borde lösa problemet.

/Kai
 
Back
Top