SM5DYC Ola

SM5DYC

New Member
Hej! Kort presentation. Jag heter Ola och bor i Silverstaden Sala. DX:are från början. Kom igång med egen station 1966. Mitt första QSO på CW gav rapporten 238!!! Trots detta gav jag inte upp utan allt eftersom har det blivit allt bättre. Mycket aktiv på banden 70cm - 160m. Kör/kört både CW, SSB, PSK31 och via satellit.
Nu över 101 tusen loggförda QSO - samtliga i datorloggen. Kör med Drake TR7 alt. Kenwood TS570D på kortvåg. Antenner i form av 4 el KLM beam, Windom FD4 och Dipol för 30 m finns uppsatta. För högre frekvenser finns Kenwood TS790E ( 2m, 70cm, 23 cm) samt 16 el KLM för 2 m och 13 el Vårgårda yagi för 70cm + GP. Alla beamar finns på en 20 meters mast.
Har också varit QRV som SE5DYC och SF40A (det sistnämnda callet för att fira 40 år som radioamatör).
Favoritbandet är 10 m.
73 till de som läser detta / SM5DYC
 
Hej Ola!
Kommer du ihåg
SM0KFR?
Du är verkligen aktiv. Det måste jag säga.
73
Ulf
 
Last edited:
Hej Ola.

Du skriver att du datorloggar, kan inte ditt loggprogram göra EDI-filer?
Du är den ende som sänder pappersloggar på NAC testerna....

/ Tommy
 
Kul att se Dig på HAM.SE Ola!

Kommer fortfarande ihåg våra 10-10 kontakter och mitt 12-HM i MSS!

73 de RA/SM6LRR, Mats 10-X # 34451

Hej! Kort presentation. Jag heter Ola och bor i Silverstaden Sala. DX:are från början. Kom igång med egen station 1966. Mitt första QSO på CW gav rapporten 238!!! Trots detta gav jag inte upp utan allt eftersom har det blivit allt bättre. Mycket aktiv på banden 70cm - 160m. Kör/kört både CW, SSB, PSK31 och via satellit.
Nu över 101 tusen loggförda QSO - samtliga i datorloggen. Kör med Drake TR7 alt. Kenwood TS570D på kortvåg. Antenner i form av 4 el KLM beam, Windom FD4 och Dipol för 30 m finns uppsatta. För högre frekvenser finns Kenwood TS790E ( 2m, 70cm, 23 cm) samt 16 el KLM för 2 m och 13 el Vårgårda yagi för 70cm + GP. Alla beamar finns på en 20 meters mast.
Har också varit QRV som SE5DYC och SF40A (det sistnämnda callet för att fira 40 år som radioamatör).
Favoritbandet är 10 m.
73 till de som läser detta / SM5DYC
 
Hej Ola
Det var roligt att få kontakt med dig när jag körde /AM från DC-3an!
73 de Tomas SM0DRY
 
Hej Ola

Finns numera i sm0. Förr var det sm4.
Har fått fart på grejorna, så det börjar bli några qso i loggen på papper.
Vad har du för loggprogram?
Söker även en paddel för cw.
73 de lennart
sm0esa
 
Last edited:
Back
Top