Sm5ugh

sm5ugh

New Member
Hej!

SM5UGH, Peter i Motala calling.

Radioamatör sedan 1993, men hållt på med både PR-radio och övrig kommersiell radio sedan mitten av 80-talet. Främst med säkerhetssamband på olika arrangemang. Det största var nog Vätternrundan med runt 70 operatörer under ett samband som höll på i 1,5 dygn i sträck.

Sedan 2009 är jag ordförande i Motala Sändareamatörer-SK5SM, där jag tillsammans med styrelsen försöker få upp aktivitetsnivån igen. Dels genom att arrangera lite olika saker på radiomuseet där vi har vår klubblokal. Dels få medlemmarna att hitta projekt vi kan vara med på utanför klubbens väggar. I somras var vi med om att få köra radio från bogseringen av Eric Nordevall II (se HjulÃ¥ngaren). Vi ordnade dessutom livesändning från hela överfarten via Internet. Ett event vi kommer att vara med på nästa år då fatyget ska genomföra premiärturen över Vättern för egen maskin.

När jag inte pysslar med radio är jag med och fixar med säkerheten inom svensk banracing, främst STCC runt om i Sverige. Bilden nedan är frå STCC på Knutstorp.

Lite om mig....vi syns och hörs!
73 de SM5UGH, Peter
stcc_knutan.jpg
 
Back
Top