SM6OMF

SM6OMF

New Member
Hej alla,
Jag heter Peder Thörnström och started på 2 meter många år sedan. Jag har dock inte varit aktiv de senaste 40 åren, eller så.

Jag bor nu i Kuala Lumpur, Malaysia och gjort så under många är. Jag jobbar med IT-säkerhet, Cyber security, Governance, osv. och har mer certifieringar än jag kan komma ihåg.


Jag skickade ett mejl till SSA för att fråga om hur jag kan certifiera mig för att börja med amatörradio igen, om man kan göra det online osv. Dröm om min förvåning – mitt certifikate var fortfarande gilltigt. Nu håller jag på med de Malaysiska myndigheterna för att få till det med en Malaysisk signal. En lång resa på många sätt.

Idag sysslar jag mest med programmering (C, C#, Python, etc.) det var där allt började i mitten av 80-talet, då var det dock Pascal, Cobol och Assembler.



Nu vet ni lite mer om vem jag är.

Ni kan också nå mig på:
Telegram: @Pthornstrom
Twitter: @Pthornstrom


73 Peder Thornstrom
 
Hej Peder,

Välkommen tillbaka.

Det finns en massa kul saker du kan göra för att stötta dina amatörradioplaner med hjälpa av dina programmeringskunskaper. Själv är jag också en såndär "IT-nisse"... :) .

73 de SM7SJR, Björn
 
Jo, jag har en del planer. Vi får se hur det utvecklar sig.

Jag måste först och främst få klart med min signal här i Malaysia och det tycks vara en liten resa. Jag måste eventuell ta att cert här också. Dock så tycks svenska certifikat vara tillräckligt, men det återstår dock att se.

Faktum är att jag har börjat att förbereda mig för att sitta för certifiering här i Malaysia. www.sk0qo.se har, vad jag förstår, bra kurser online vilket ju kan underlätte en del också. Så, mycket att stå i för tillfället.

Tack för det svar, uppskattas alltid.

73
 
Back
Top