Sm6upv

SM6UPV

Member
Dalmas goes GBG =SM6UPV

Hej på er alla hams!
Det är väl hög tid att presentera sig efter alla besök hos ham.se!
Namnet är Lasse och har mitt Qth på hissing island närmare bestämt Wieselgrens platsen, har (med yl) turen att hamnat på 7 vån top floor med balkong, ännu inga antenner där tyvärr. Flyttade från SM4 land, Bjursås 3 mil norr om Falun för ca 5 år sedan, har dock varit QRT sedan 1997!!!!!!
Gjorde comeback för ca ett år sedan med lånad signal VK4EP i Cedar Creek, Brisbane Australien, blev en del QSOn med trevliga hams down under och via echo link till svedala, tyvär så rasade min splitter nya IC T90A 2 gånger..... TVÅ!!!!!! Icom i Australien tog tid på sig och och jag missade mycket tid på radion, det tog på min ham spirit som just fått en nytändning......
Nu är jag hemma igen o radion funkar numera som den ska, men radioaktiviteten har varit mycket mycket låg, får ta mig i kragen nu!


Gillar friluftsliv och spenderar mycket tid utomhus, på min mtb eller med ryggsäck på ryggen och håller koll på vad som är inne uteprylar , min förhoppning är att komma igång på HF oxo inom överskådlig tid hur jag nu menar med det.......ja måste ju komma i gång på 2M i alla fall då jag har prylarna.....
Puh ! hoppas att ni orkade läsa detta svammel o inte sommnade framför skärmen
73 de SM6UPV Lasse
Hoppas att det blir på radion nästa gång hi hi.
 
Last edited:
Back
Top