SM6YKB säger goddagens!

SM6YKB

New Member
Goddagens goddagens alla på Ham.se reggade mig för ett tag sedan men nu skriver jag mitt första inlägg och presenterar mig själv.

Mitt namn är Jonathan Henriksson, är bosatt i Göteborg, 18 år gammal och studerar på Portalens Gymnasium. Är medlem i sk6gsa och sitter i styrelsen i den nystartade klubben sa6yc. Eftersom min ekonomi inte är på topp går det lite trögt med införskaffandet av nya amatörradioprylar dock äger jag följande riggar.
1st Yaesu FT2800m
1st Ic-e90
yaesun kör jag för tillfället på en hemmagjord halvvågsdipol som sitter fast med lite gaffatejp utanför fönstret, fungerar klockrent :) Står även en 5.5meters diamond kopia som skall upp på taket när klimatet blir lite varmare och när hyresvärlden "släpper till"
Nättagget jag använder till Yaesun är ett starkt nätagg, hittat på auktion, byggt av sm6bqn (vila i frid kenneth).

Annars är jag väl en sådan där "stickproppsamatör", dock med lust att bygga saker, så jag antar att jag är lite "go i hövet" men ändå "OK" :p

Håller på att lära mig cw,ns underbara värld, vilket tar ett tag, så inom ett par år lär jag väl tuta för fullt på korvågen ;)
Intresset för datorer är även mycket stort. Kör några debian servrar lite här och var i utbildningssyfte, några roliga webservrar osv. Mitt senaste datorkap är en SGI 320 (SiliconGraphics 320), med dubbla 1ghz P3 cpuer, en helt underbar maskin, om ni funderar på att köpa pc eller mac, köp SGI. :)

73 de SM6YKB - Jonathan Henriksson
 

Attachments

  • sm6ykb.jpg
    99,5 KB · Views: 229
Måste bara passa på att säga hej på nytt. Vart inne och läst igenom forumet i någon vecka och funderade precis på om jag hade något konto här och se på tusan det hade jag.
Tyckte mest det var komiskt att jag möttes av "Senast inloggad 2005-02-23 kl 16.22"... Det var inte igår!
 
Måste bara passa på att säga hej på nytt. Vart inne och läst igenom forumet i någon vecka och funderade precis på om jag hade något konto här och se på tusan det hade jag.
Tyckte mest det var komiskt att jag möttes av "Senast inloggad 2005-02-23 kl 16.22"... Det var inte igår!

Du hade fått dåligt med "Tjenare" så jag passar väl på att bli den första, typ 8 år senare.. Tjenare =)
 
Välkommen tillbaka hit efter alla dessa år!
Det verkar som bilden på din intro har hunnit bli "uppsliten". Det syns åtminstone inget...
 
Back
Top