SM7CZR presenterar sig

SM7CZR

Old Member
Hej på er alla!

Då var det min tur! Radioamatör har jag varit rätt länge och anropssignalen fick jag hösten 1960, efter militärutbildningen.
Jag är född -39 så jag är ingen ungdom längre. Har pysslat med elektronik sedan jag var 15 år, först med radio, gram, bandsp. osv senare med TV. Min första tv var förresten en bättre (?) begagnad Philips 14-tummare med snedtak, liknade ett litet utedass...
Nåja, det var 1958 så det var inte så mycket program att titta på heller (bara fotbolls-VM).
Efter alla slitsamma år som servicetekniker (ångrar absolut ingenting) fick jag ett jobb som institutionstekniker på LTH 1987. Blev pensionär 2004. Har även musik som hobby.
Spelar elbas och keyboard.

Javisst ja... amatörradion, den har legat mej varmt om hjärtat hela tiden. Kom loss med att avlägga prov då jag gjorde värnplikten på Signalskolan i Uppsala 1960. Sen dess har jag varit CW:n trogen. Har numera endast en minitomt så det får räcka mig med en kort vertikal på gräsmattan. Kör 80 till 10 meter, mest CW p.g.a. att jag inte är vrålstark med den antennen.
Men kanske vi hörs ändå... :cool:
Mina grejor i nuläget: Drake 4C-line, Icom 735, Atlas 210, Icom 240.

73!
/ Ingvar
 
Last edited:
Back
Top