Sm7tjc Qrv

SM7TJC

Well-Known Member
Ooppsss.... man kanske skulle presentera sig här istället för att vara ofin och bara klampa in :)

Namn: Anders
QTH: Anderstorp (Ett h*****e att få ryssarna att fatta att jag heter nästan likadant som mitt QTH).
Amatör sedan: -89 (Fick tillståndet 3 dagar före julafton. Snacka om jul i förskott).

När jag väl fått ur tummarna och tagit cert så blev det T, C, B och A i en rasande fart. De första åren blev det dock enbart CW. Och främst på 15 meter som forfarande är favoritbandet.

Så småningom blev aktiviteten alltmer inriktad på 2 meter. Tester, DX och EME lockade mig till det bandet. För några år sedan flyttade jag till lägenhet och alla antenner fick rivas ner.
Masten styckade jag upp och körde till tippen när ingen ens ville ha den till skänks.

Utan vettiga antennmöjigheter så svalnade intresset och resten av prylarna såldes. Jag lovade mig själv att aldrig köpa en amatörradiostation igen :eek:.

Nu har det dock börjat suga i radiotarmen igen. En lånad TS-520 och en trådantenn finns på plats. Med tanke på ovannämnda löfte så blir det lite smått besvärligt att bli QRV igen. Därför håller jag på att bygga en ny transceiver. Det är ganska spännande men tar lång tid (jag jobbar inte speciellt intensivt med det).

I och med att grejorna blir alltmer digitala så har jag på köpet börjat lära mig lite assembler. Det blir PIC-processorer som har kommandot i min rigg ;)
För övrigt så började jag lära mig just assembler redan -76 när jag för första gången fick en dator under nävarna......

73 de Anders, SM7TJC
 
Back
Top