Smart toalettbesök?

Hej!

Hmmm, banker som inte hanterar pengar, inte kunna köpa tågbiljetter på tåg, skithus som man måste ringa till...
Alltså, jag blir lätt irriterad när det skall vara besvärligt att bli av med sina pengar. Tur att man har sina gamla rejäla radioprylar, de behöver jag inte ha nå'n smartphone för att få igång!
 
Ja det blir allt svårare att vara turist i Sverige. En utländsk besökare har inte datatrafik aktivt i sin mobil (svindyrt!) och kan inte läsa instruktionerna på skyltarna.
 
Man kunde ju ordna så att man kunde telegrafera sitt personnummer via kortvåg till toaletten, så låses dörren upp och inbetalningskort skickas via posten... Nej just det, posten finns ju inte längre. :)
 
Skit att det inte finns något nöd-nummer..

Är det QR-kod på dasspapperet så man blir debiterad per meter?

Eller får man stå på en våg före och efter så det är kilopris?
 
Ja de nya EU-reglerna om spårbarhet gör att vi infört detta. Man vill hindra att skumma organisationer använder detta för penningtvätt. Man får hoppas att de också tvättar händerna efter besöket. Många tvättar blir det.

Det är f.ö. samma regler som gör att man måste gå via WyWallet (ett fint svenskklingande namn eller hur?) för att betala via sms överhuvudtaget. De nyligen införda reglerna ligger också bakom SL:s kaos som det stod i tidningarna om härförleden. Melodifestivalen däremot är en så viktig exponent av den svenska identiteten och kulturlivet att man lyckats få undantag för de som vill sms-rösta på de framförda alstren. WyWallets databas blir säkert mumma för de som vill kartlägga befolkningen och samkör register.
 
Fast iofs, krämar man på med tillräckligt med uteffekt borde dörren nog öppna sig, risken finns dock att man efter en sån upplevelse att själva urineringen ej blir helt fläckfri om man säger så :P
 
Kommer ni till Ludvika så är koden 77139. Om de skulle ha bytt så kan vi bara fråga pilsnergänget som sitter strax intill vad den nya koden är.
 
Liknande system finns hos SJ i Västerås, men har sett även på andra håll. Tur att mina besök på hemlighusen oftast är blott en gång på morgonen och en gång på kvällen, och då är man ju hemma... I nödfall om man är på stan finns det turistbyråer, kommunhus, bibliotek, vårdcentral och andra offentliga inrättningar som tillhör oss skattebetalare.. Allt som kan behövas är eventuellt en femma i fickan.
 
Last edited:
Hej!

Hmmm, banker som inte hanterar pengar, inte kunna köpa tågbiljetter på tåg, skithus som man måste ringa till...
Alltså, jag blir lätt irriterad när det skall vara besvärligt att bli av med sina pengar. Tur att man har sina gamla rejäla radioprylar, de behöver jag inte ha nå'n smartphone för att få igång!

Du glömde ju att man inte kan köpa frimärken på posten heller.

Jag hade suttit och köat länge brevid en äldre dam som kom in samtidigt med mig, när det blev hennes tur skulle hon bara köpa frimärken, vilket dom inte hade utan Posten hänvisade till Konsum.

Jag gav henne dom tre frimärken jag hade i börsen så hon fick iväg dom brev hon skulle posta, men det räddade inte det faktum att hela hennes världsbild rasade.
 
Back
Top