SMFF Kalle Anka "tävling"

SM6VVG

Well-Known Member
Trodde i min enfald att SMFF var en tävling "man mot man" men det nu visat sig att det snarare är en 50-1 "tävling". Det vill säga att har man 50 kompisar som kör min signal samtidigt så "vinner" man. Fy fan vilken orättvis "tävling"
 
Var väl samma samfund som låg bakom den s,k kommunjakten där den som hade välfylldas plånbok "vann". Märkligt att hjärncellerna inte räcker till för en rättvis tävling på lika villkor.
 
Jösses vilka magsura kommentarer, man behöver ju inte delta om man finner villkoren orättvisa.

Jag har varit ute två gånger och kört, samt att jag har kört några hemifrån, jag är säkert sist i "tävlingen" men det skiter jag i.

Jag tycker det är en trevlig aktivitet.

Ett annat alternativ är ju att du försöker skaffa "kompisar" också.
 
Last edited:
VVG skrev; "Det vill säga att har man 50 kompisar som kör min signal samtidigt så "vinner" man. Fy fan vilken orättvis "tävling"
----

Du får skaffa dig fler kompisar så att du också har chans att vinna Janne. :) Om man inte gillar reglerna så behöver man ju inte delta och deltar man inte så kan man inte heller förlora. Inget orättvist i det eller hur?
 
Jösses vilka magsura kommentarer, man behöver ju inte delta om man finner villkoren orättvisa.

Jag har varit ute två gånger och kört, samt att jag har kört några hemifrån, jag är säkert sist i "tävlingen" men det skiter jag i.

Jag tycker det är en trevlig aktivitet.

Ett annat alternativ är ju att du försöker skaffa "kompisar" också.

Hu – den som söker kan säkert finna något att anmärka på så även i himmelriket . Håller med SM2VJX – en riktigt trevlig aktivitet som passa mig perfekt.
73 SA6BZH / Kenneth
 
Men då!!!
Man tävlar ju mest mot den som är svårast att slå. Sig själv.
Idag ska jag köra 10 områden eller, Idag ska jag inte köra 10 områden.
Jag har t.ex. på NAC 144 en tävling med mig själv att köra 10 rutor på 10 minuter med 10W.
Att vinna SMFF är inget du gör med kompisarnas hjälp utan du måste runt och aktivera områden.
Jag vet att den som åker ut och sitter i ett område garanterat får svar på sina CQ. Även om man inte är "kompis" med motstationen.
F.ö. är vi kompisar allihopa så det argumentet faller.
Nä, 2x19 & Gummistövlar å en JÄVLA massa tid så kan man skrapa ihop en massa poäng.
73 44 Göran
ps, för du insinuerar väl inte fusk? ds.
 
Last edited:
Varje aktivitet som skapar aktivitet är väl bra?
Kommunjakten var en höjdare som födde en helt sanslös cw aktivitet, själv körde jag ca 3500 cw qson mobilt. Många mil blev det och åtskilliga liter bensin,
Jag har även kört en del SMFF men tröttnade då det inte finns någon chans att gå i mål. Sedan allt tjatande 73 44 stup i ett gör ju att man bara blir matt, om man slopade 73 44 skulle 1 Qso extra avverkas på den tiden.
Men som sagt aktivitet är viktigt, och gillar man inte dessa så är ju VFO ratten vridbar :) I allafall på min radio.
//Lasse SM4IVE
 
Back
Top