Söka i gamla trådar

SM5NFT

Well-Known Member
Hur söker man i äldre trådar efter uppdateringen av forumet? T.ex. så vet jag att det finns diskussioner angående röret 811A, men när jag anger det som sökord blir det ingen träff. Om jag däremot använder Google så får jag fram det.

Så hur gör man?

sök1.JPG
EDIT: bilden stämmer inte, jag hade kryssat i "alla delar"

sök3.JPG

sök2.jpg
 
Last edited:
Jag har samma problem, "löste" det genom att ändra Tidsbegränsningar från Alla datum till För ett år sedan och nyare, det hittar du en bit ner på söksidan. Det gör ju att man inte hittar inlägg eller trådar som är äldre än ett år, men det kanske räcker. Forumadmin behöver nog titta igenom söksidan så Alla datum och nyare funkar som det är tänkt. :)
 
Jag fick tipset att använda Google istället, vilket fungerar bra :)


Ett tips vad det gäller sökning kan vara att låta Google göra jobbet. Genom att ange vart Google ska söka så får man bara träffar på HAM.SE.

Se detta exempel:
Code:
balanserad antenn site:http://www.ham.se

Detta skrivs in där du normalt skriver in sökord när du googlar. D.v.s. t.ex. på Googles sida eller i en toolbar eller hur du nu gör. Som vanligt kan man använda " (fnuttar) för att söka på ordföljder och använda + och - för att ange ord som måste vara med eller som inte får vara med. Men det är ju grundkunskaper i att söka på nätet.

/Arne
 
Back
Top