Söker data på CD2370

SM5XUN

░░░░░░░
Jag hittade en CTC CD2370 i en låda jag släpade hem från senaste Vårgårdaloppisen,
jag hittar ingen information alls om transistorn, det enda jag tror jag prickat in är att det är en VHF-transistor för 28V men i övrigt saknar jag info.

Det vore kul om jag kunde ha nytta av den :)
 
Nån bild på transistorn ? Har lite udda saker liggandes som kanske passar eller rent av är samma sak
 
Får återkomma med en bild, har den inte tillgängli just nu,
kapslingen är en "vanlig" halvtums 6L, samma som MRF316 vilket råkar vara min närmsta gissning på ekvivalent.

länkar in en bild på kapseltypen:
mrf316_2.jpg
 
CTC brukade använda beteckningen CD på specialtransistorer, typ "225-400 MHz militär", L-bands pulsradar
och liknande. Företaget köptes eller övertogs eller ombildades senare till Acrian, men även det är
borta sedan länge. Hittade en del CD-nummer i närheten när jag bläddrade i min tjocka CTC-pärm
men just det numret saknades. Motorolas ekvivalenttabell/föreslagna ersättare gav inget heller.
 
Den enda från Acrian som jag hittar och matchar hyfsat är VMIL100 men det är ju inte säkert att Acrian tog över just CD2370 från CTC och fortsatte sälja, det kan ju förstås vara en "one-off" produktion och då lär jag nog inte hitta några datablad.
 
Väcker den här tråden.
Är det någon som hittat datablad på nämnda transistor?
Jag hittade nämligen ett knippe sådana i en PA modul, och det skulle vara trevligt med lite data för att få till bias :)
 

Attachments

  • IMG_20180811_134338.jpg
    IMG_20180811_134338.jpg
    6,7 MB · Views: 46
Ja visst är det vackert, frågan är bara om det är mödan värt at försöka få någon riktig nytta av det :p
 
Back
Top