Sökes: Information/datablad för Tap Attenuator -50 dB

SM2OWW

Well-Known Member
Information som finns på dess etikett är:
-50 dB
E-664196

Information som finns instansat är:
MICRONDE . R · 435 170

-----
Har googlat och googlat utan framgång och till slut tyckte till och med google synd om mig och tyckte att jag skulle ta en kaka ;-)

It looks like there aren't many great matches for your search
Tip: Try using words that might appear on the page you’re looking for. For example, "cake recipes" instead of "how to make a cake."
 

Attachments

  • Tapp Attenuator 50 dB.jpg
    Tapp Attenuator 50 dB.jpg
    404,1 KB · Views: 11
Vissa kakor är goda, andra kakor är jobbiga de flesta kakor lämnar spår efter sig

Prova den här länken till några liknande produkter.
Det verkar som det numera står Radiall på prylen och den kallas "signal sampler".
Finns tre olika typer att välja på.

73 de SM7NTJ Lorentz
 
För att avgöra vilken sort det är, mät om det är DC-kontinuitet mellan avgreningen och stommen.
Är det kortslutning, är den loop-kopplad, och är det avbrott så är den kapacitiv.

Sedan finns specialfallet med en resistivt avslutad "loop", då blir det c:a 50 ohm mellan avgreningen
och stommen.

Sådana här används när man behöver kunna undersöka om det finns en signal i en ledning, alternativt
att injicera en lågnivåsignal. Vi som håller på med duplex-VHF använder sådana för att mäta "nedsättning" av mottagare.

Man ska känna till att deras kopplingsfaktor varierar rejält med frekvensen, och att de vanligen saknar
riktningsverkan.
 
Om man lossar låsmuttern på BNC-sidan så kan man skjuta mätproben in resp ut och öka/minska kopplingsgraden. I mittläget bör det vara -50dB.
För övriga värden krävs då kalibrering...
SM3GFN Ingvar
 
För att kunna mäta/verifiera den så har jag helt klart för lite prylar, måste köpa mer prylar... ;)
 
Det börjar med ett universalinstrument.
Naturligtvis ett oscilloscope.
Nätagg är bra att ha.
Sedan inses att en frekvensräknare är en nödvändighet.
En spektrumanalysator måste anskaffas.
Inget labb kan vara utan en nätverksanalysator.
Man bör komplettera med en komponentanalysator.

"And so it begins..."
 
Back
Top