Softrock lite v9.0+Winrad

SA4BUK

Well-Known Member
Hej.har problem att få dessa 2 att funka ihop.
Vet ej hur jag ska få in softrock i winrad1.33,det är en dll-fil som skall dit men har svårt med engelskan samt att datakunskapen är lite begränsad.
Började att köra med Rocky men den buggade efter ett tag med ett felmeddelande(range check error).

Är det någon som kan ge ett bra tips eller slå en signal på tel.

Mvh/Mats SA4BUK

Last edited:
Jo, det är en dll som krävs (WinRad ExtIO_Si570.DLL.). Nu är winrad 1.33 ganska så gammal. Kanske du ska testa med Hdsdr som är en utveckling av winrad istället?

Ett annat alternativ som jag hört ska fungera bra, men inte testat själv, är sdr#. Testa att följa info på A basic guide for SDRSharp | SDR# (SDRSharp) . Jag tror inte du ska behöva lägga till någon DLL utan allting ska finnas med för att styra din softrock.

Lycka till.

Eric

Winrad 1.33

Har suttit hela dagen nu och till slut fått igång den,fick dit softrock s570 dll-filen
i select input valet samt trilskat med mitt ljudkort och vips fick jag allt att funka
med både auto bandpassfiltren och ljud så nu rör jag inte en tangent till.:D
Ska köra detta ett tag nu och jämföra med min hf-rig(Ic-718),upplever att jag har en mycket bättre ljudkvalitet med denna mottagaren.
Nya HDSDR,kan man använda samma s570 dll-fil även där eller är allt inkluderat i den?

Mvh/Mats SA4BUK

Back