Spänningsreferens litet byggprojekt i vintermörkret

Har köpt mig 5 st 4 siffriga led voltmetrar på EBay här i Sverige hittar jag bara 3 siffriga led voltmetrar
För att få lite högre mätnoggranhet på spänningsrefferensen som jag håller på med jag tror
Att dom kostade typ 20 kr per st och 95 kr till Postnord för att få paketet i brevlådan
 
Många Kina saker som exis dessa siffervisande Voltmätare finns på TRADERA.
Men de med fler än 3 siffor är lie sällsynta.
Själv fann jag femsiffroiga Voltmätare, och Amperemätare. Men det var tiden före Postnord:s mottagarporto.

Fick du betala 95 kr för varje mätare, ofta blir det ju så att om manköper fler saker i smma paket så lägger de på för varje komponent.

De här små mätarna, och mina femsiffrig verkar funka fint, exakt hur noggranna de är är förståss en bra fråga.
Men de räcker till mycket.

Roy SM4FPD
 
Jag hade kollat den här försäljaren på eBay på mobilen när jag inte var hemma och när jag kom hem
Så såg jag att det vara bara fem mätare kvar på sidan och dom kostade ungefär 20 kr st så det
Vart en 100 kr för allt plus postnords avgift som kom på slutet så jag slog till på alla fem det tar
Ju flera veckor att få över paketet till Sverige ifrån Kina och sen betala momsen till Postnord.

Mvh sm0ydo
 
Jo jag har kollat igenom elektronik delen på Tradera till sissta sidan efter Voltmetrar med fler än
Tre siffror flera gånger om innan jag bestämde mig vart jag skulle handla problemet med
Den här handlaren är att han har bara en mätare att sälja jag behövde minst tre likadanna
Mätare och man vet inte samma mätare dyker upp igen eller om det blir någon annan modell
Som dom tänker sälja istället när den här är borta och man får vänta och man tröttnar
På sitt elektronik projekt i flera år.
 
image.jpg En annan grej som jag hittade ganska långtbak på tradera var den här batteri borrmaskinen för
Vanliga batterier typ
 
Hej hur ska dom här monteras det finns
Ingen tab på kapsel

Mvh sm0ydo
 

Attachments

  • 20200717_211655.jpg
    20200717_211655.jpg
    1,2 MB · Views: 27
Vad är de för vita pluppar du visar på bilden????????????
Kondingar, motstånd, tandkrämstubslock, trnsistorer, betongplugg, minnesbatterier, ????
Har de med den lilla borrmaksinen att göra?

SM4FPD
 
Håller på med min spänningsrefferens men ser ut att ha tappat bort ett kort ifrån OSH PARK är det nån som har ett att sälja eller går det fortfarande att beställa ? Mvh SM0YDO
 
Back
Top