Spam?

SM2DNR

Well-Known Member
Har lagt in Ham.se som startsida i min Firefox. Funkade bra ända tills den nya sidan här på Ham.se startades upp, då blev startsidan helt plötsligt BUSINESSCLASS.SE.
Upprepade starter av webbläsare gav samma deprimerande resultat. Trots att man är lite tröglärd så fanns det visst i Kontrollpanelen möjligheter att ärndra på saker o ting.
Mycket riktigt, till slut, via Kontrollpanelens Internet Properties, vidare Security, Restricted Sites och Sites så gick det att lägga in den misshagliga URL:en och efter omstart så var problemet löst.
Ham.se startar nu så snällt utan nåt spam från en flygbiljettförsäljare och man fick på kuppen lära sig hur man gör när fler spam-URL dyker upp! ;)
 
Fungerade utmärkt bra i min Firefox, ham.se kommer upp som startsida, inga mysko siter..

Ett tips är att ha bra mjukvara i datorn som håller koll på virus och ev spionprogram.
 
Märkligt. BusinessClass.se körs på samma forumplattform, så det kan kanske blivit något fel pga. det. Rapporterar felet. Om någon mer upplever samma sak är vi tacksamma att höra det!
 
Verkar som att det var ett tillfälligt fel relaterat till att vi bytte server. Bör inte hända igen! :)
 
det finns mer sånt, försöker man registrera sig som användare dyker detta upp

"Ange det namn du vill bli känd som och som du använder vid inloggning på BusinessClass.se."
 
Nytt fenomen har uppstått. Skrev ett långt inlägg men mitt i skrivandet dök plötsligt en sida om hållfasthet upp, mitt inlägg försvann och jag blir förvånad och sur.
Kan inte återkalla hållfasthetssidan då jag snabbt försökte backa men inte heller detta lyckades. Verkar inte vara så vattentäta skott mellan olika webbadresser här. Råkade aldrig ut för detta på gamla HAM.SE.

Blir krångligare att skriva i ett lokalt textprogram och kopiera över till HAM.SE. Sen ska man städa bort inlägget i textprogrammet också.

Jodå, jag vet att vad som helst kan hända med datorer och jag vet att man kan skriva i Word eller nåt och kopiera över men jag vet också att man kan sluta att skriva inlägg.

Duktigt sur radioamatör.
 
Har tre datorer här hemma som jag mer eller mindre ofta använder för att titta in på Ham.se och läsa och ibland skriva inlägg. Förutom dessa tre så använder jag ofta även min iPhone. Har aldrig någonsin råkat ut för något liknande här, vare sig på gamla eller nya Ham.se. Skulle inte ens tänka tanken att skriva inlägg i något annat program och klippa/klistar, varför? Forumet funkar jättebra för mig åtminstone!

Riktigt Glad och lycklig radioamatör :)
 
Back
Top