Spec på omkopplare

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Någon som har spec på denna dubbelpoliga brytare av märket ARROW från England?
Tänkte ha den som nätbrytare i nätaggregatet med min omlindade ringtrafo.

Hittar ingen info på nätet.
 

Attachments

  • IMG_2216.JPG
    IMG_2216.JPG
    99,2 KB · Views: 122
dimensioner? -spontant ser den klen ut..

Jag avråder dig från att använda den som nätbrytare om den inte uppvisar några symboler som kan tolkas som att den klarar nätspänning, det finns för många andra bra brytare för det ändamålet (men aldrig i junkboxen när man som bäst behöver den..)
 
Jag är av samma åsikt själv, ville mer höra om det fanns info om den. Det blir en riktig omkopplare när den väl "dyker upp".
Jag har en hel hög mikrobrytare specade för 250VAC/2A men de duger bäst till lägre spänningar/strömmar i andra sammanhang.
 
Det fick bli den här DPDT-omkopplaren, den har dock ett mittläge. Den ganska stor men fronten är i en fet plast som är lättbearbetad.
 

Attachments

  • IMG_2218.JPG
    IMG_2218.JPG
    65,4 KB · Views: 78
Nu fattas bara innankromet...
 

Attachments

  • IMG_2220.JPG
    IMG_2220.JPG
    89,3 KB · Views: 76
  • IMG_2219.JPG
    IMG_2219.JPG
    93,9 KB · Views: 77
Fejkad fasad med innehållet okopplat. 2N3055:an syns i bakgrunden, resten ligger löst. Kvällen avslutas i soffan.
 

Attachments

  • IMG_2221.JPG
    IMG_2221.JPG
    78,9 KB · Views: 78
  • IMG_2222.JPG
    IMG_2222.JPG
    97,2 KB · Views: 75
Det är ju en låda som har huserat helt andra saker....det du ser är baksidan av vad som innan var framsidan. Jag ska täcka över hålet senare.

Original framsidan ser ut så här....
 

Attachments

  • 19147676.jpg
    19147676.jpg
    32,6 KB · Views: 61
Last edited:
det du ser är baksidan av vad som innan var framsidan.
Inga invändningar mot att det som var bakvänt nu är framvänt.

Det såg ut som en rejäl brytare, bra med maffiga grejor när det är en toroid och inte en EI-kärna, toroiden är glupsk på startström.
 
Ja, jag hoppas att det inte vållar problem. Min test-vrid-trafo av spartyp har jag en mjukstart på....annars går säkringen när jag startar upp den.
 

Attachments

  • IMG_2223.JPG
    IMG_2223.JPG
    96,5 KB · Views: 63
Last edited:
Back
Top