SSA Årsmöte och hemsidan

RM2D

Well-Known Member
Trots mitt medvetna utträde ur SSA detta år är jag ändå litet intresserad av nyheter från mötet eller åtminstone litet roliga vimmelbilder med kända ansikten...

Under fem dagar har jag på SSA hemsida sett en bild på 2013 års loppmarknad och en text som berättar att det "Nu bara är ett par dagar kvar till årsmötet"...

Den nya hemsidan har ju under flera år beskrivits i positiva ordalag som en modern sida som är enkel att redigera och som fler personer kan skriva artiklar eller notiser på.

Inte så mycket som en rad av nyheter från gårdagens möte kan dock återfinnas på SSA.SE....

Är det vad man kallar en "modern" hemsida och aktiv, modern kommunikation inom SSA?

Vi kanske måste vänta tills nästa pappersutgåva av QTC för att veta vad som hände :)

73 de LRR, Mats


PS Hjälm redan på för att skydda mig mod en skärseld av försvarstal, men det är jag förberedd på...
 
Last edited:
Björn JOC skrev på Facebook igår;

Motionerna är behandlade.
Motion 1 - Bifall
Motion 2 - Avslag
Motion 3 - Beslöts att gå på styrelsens förslag

Dessutom fick Styrelsen ansvarsfrihet utan kritik för sitt agerande i Samverkansgruppen och gentemot PTS.
 
Last edited:
Tack för uppdateringen Bengt... Nu måste jag kolla vilken av de tre motionerna som var mest galen :) och vad bifallet av motion 1 innebär...
 
Kort i taket!

Hela två dagar efter årsmötet lyckades webbredaktören publicera "nyheter" på SSA.SE om årsmötet.... Trodde jag ja...

Det visade sig dock vara en exakt kopia av loppmarknadens organisatör SK5LW:s tack till deltagarna.

Slutsats: Det fanns nog inte så mycket nyheter värda att presentera - eller att allt avlöpte välregisserat och utan större nervdaller :D

Ett SSA Årsmöte är numera tydligen en så sömnig tillställning att den inte ens får spaltutrymme på SSA.SE förrän kanske många dagar efter den var nyhet?

Men Aschbergs nättrolljakt kan givetvis betecknas som ytterligt viktig för medlemmarna i SSA?

Jag småler... Ha en skön radiovecka :)

73 de LRR, Mats
 
RM2D - förstår inte vad du har med SSA årsmöte att göra. Jag anser att du som valt att stå utanför SSA skall hålla dig borta från allt vad SSA heter - din kritik är löjlig - krama din vän i stället där du bor
 
Last edited:
Jag förstår att du inte förstår :D

Och jag har inte för avsikt att försöka förklara för dig varför jag bryr mig om SSA och svensk amatörradio... Det saknar du intellekt att begripa.

Krama dina laxar i stället - det skulle svensk amatörradio må alldeles utmärkt av.

Sura gubbar har alltid funnits och kommer alltid finnas. Skillnaden mellan nu och då är att de matade duvorna i parken för hundra år sedan och att de numera försöker mata folk på forum med sina torra brödsmulor,,,

Kör du litet radio i stället så blir irritationen mindre över vad folk tycker (både på ham.se och i laxforsen).

73 de LRR, Mats
 
RM2D - förstår inte vad du har med SSA årsmöte att göra. Jag anser att du som valt att stå utanför SSA skall hålla dig borta från allt vad SSA heter - din kritik är löjlig - krama din vän i stället där du bor

Så länge som SSA gör anspråk på att fortsatt agera som en hobbymyndighet och på att tala för alla de över 60% som inte är medlemmar så får man finna sig i att få bli granskad och få kritik för sina göranden och låtanden även från dessa.

Den springande punkten är att SSA inte verkat kunna ta till sig att man inte längre har någon särställning och inte längre kan agera som någon hobbymyndighet. Förmodligen lever ledarskiktet fortfarande i tron att ingenting ändrats i och med den nya skrivningen i LEK och delegationsbesluten.

Man hade tänkt driva verksamheten vidare som ett AB Svensk Amatörradio utan insyn och med samma metoder som tidigare när en litet kompisgäng centrerat runt Kvarnberget bestämde upplägget och skjuta PTS framför sig precis som under den oreglerade tiden där policy bestämdes genom icke protokollförda möten.

Problemet blev bara att PTS handläggare bestämde sig för att följa lagen.

SSA-styrelsen har genom sitt huvudlösa agerade mot PTS ytterligare bidragit till amatörradions fullständiga marginalisering vilket drabbar alla svenska radioamatörer. Dessutom skadas förtroendet ytterligare genom oövertänkta offentliga påhopp på olika aktörer via ssa.se, där turerna den 15 juli förra året i samband med Samverkansgruppens upplösning och i samband med poströstningen sticker ut.

Om SSA-styrelsen fortsätter med sin linje att inte ta till sig kritik och att leva upp till sina ansvar som förtroendevalda med personliga mandat så kommer de allra sista resterna av inflytande, förtroende och legitimitet att försvinna från SSA, och därefter kan man riskfritt lämna föreningen åt sitt öde.

Två funderingar om framtiden återstår från mitt perspektiv när det gäller SSA;
Hur ska valberedningen kunna hitta kandidater som är beredda att riskera namn och rykte genom att ingå i styrelsen hos en så murken förening, och hur kommer styrelsens motivering för att utse nuvarande ordförande till hedersmedlem att se ut?

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
SM0AOM - det är helt ok och jag har inga synpunkter på din kritik av SSA - Det står var och en fritt att ha åsikter och ge kritik - det är ju det som allt bygger på och skapa en framtid även för SSA
73 kenneth
 
Hej alla!:)

Många längtar till vår och sommar.
Själv längtar jag till säsongsavslutning på denna och snarlika trådar.
Det är jag t.o.m. beredd att demonstrera om dagen till ära.

Trevlig helg!
/Hans
 
Back
Top