SSA HQ-nät?

SM6RPZ

Well-Known Member
Eftersom att brevlistan ssafaq verkar vara avstängd så frågar jag här istället...

Någon som hört HQ-nätet den 11/8 (enligt aktivitetskalendern på ssa.se så skulle det ha varit ett HQ-nät då), eller sades kanske inget av något större intresse?

När jag lyssnade på frekvensen nu senast, den 25/8, så hörde jag åtminstone att någon fanns på frekvensen, men vad som sades kunde jag tyvärr inte uppfatta.

Någon som hört vad som sades, och som kan meddela alla oss andra vad som sades på HQ-nätet?

Kanske dags för SSA att byta medium till något som fler kan ta del av...

73 de Lars, sm6rpz
 
0WKA gjorde det till en mp3fil som en kunde ladda ner ett par ggr, helt klart bra mao lyssningsbart när man har tid
 
OK, var det någon som hörde något idag, den 8/9, då? Sades något intressant?

Tycker ju att det relativt snart borde komma information från styrelsen om styrelsemötet som var nyligen, samt det möte de hade om SSA:s framtid. Lite öppenhet om vad som händer kanske inte skulle skada?

73 de Lars, sm6rpz
PS. Tråden hade lästs 110 gånger när jag skrev detta meddelande, lustigt ingen av alla dessa hade något att säga om de tidigare HQ-nät jag nämnt... DS.
 
PS. Tråden hade lästs 110 gånger när jag skrev detta meddelande, lustigt ingen av alla dessa hade något att säga om de tidigare HQ-nät jag nämnt... DS.

Även jag är intresserad, men det finns ingen chans för mig att kunna lyssna på 80 mtr, då jag inte har någon annan rigg än QRP-riggen och den tar inte SSB och har inte 80 meter. . Försökte en gång med en Sangean mottagare, när jag var ute och körde portabelt, med fick ingen bra mottagning pga störningar ..

Så det som återstår för att få info från SSA är att de använder de officiella infokanalerna, dvs bullen eller hemsidan .. Men även via reflektorn är det välkommet.

Man ska nog inte räkna med att alla har tillgång till 80 meter ..
 
Last edited:
Så det som återstår för att få info från SSA är att de använder de officiella infokanalerna, dvs bullen eller hemsidan .. Men även via reflektorn är det välkommet.
Precis! Själv förordar jag via ssa.se som tyvärr är gravt underutnyttjad av styrelsen. Varför kan man verkligen fråga sig. Internet är ju ett ypperligt medium för just information.

HQ-nätet kan verka som rätt medium, med tanke på att hobbyn handlar om just radio, men tyvärr, pga att enbart ett fåtal kan ta till sig informationen, så är det helt fel medium för spridning av information. Där är QTC, bulletinen, och ssa.se överlägsna.

73 de Lars, sm6rpz
 
Då ställer man frågan, är det inget viktigt som sägs på detta HQnät eller eftersom det inte kommer upp nåt?
Ja, det kan man fråga sig :D Jag hör, som sagt, bara störningar på frekvensen så jag vet inte... :D

mp3-inspelningar kan vara en lösning (tror att tre stycken gjordes i våras) men frågan är om detta är i enlighet med radiolagen.

73 de Lars, sm6rpz
 
Finns det någon som hörde gårdagens HQ-nät (5/10), eller det förra (22/9), och som kan ge alla oss som inte kan höra nätet lite information om vad som sades? Behöver inte vara någon lång roman, bara lite kort om vad som sades.

73 de Lars, sm6rpz
 
Finns det någon som hörde gårdagens HQ-nät (5/10), eller det förra (22/9), och som kan ge alla oss som inte kan höra nätet lite information om vad som sades? Behöver inte vara någon lång roman, bara lite kort om vad som sades.

73 de Lars, sm6rpz

SSA HQ-Nätet
Alltid något trots en hel del QRM.
 
Back
Top