SSA - klavertramp - igen!

sm7dlz

Avliden Medlem
Vem är det som önskar livet ur DL7? Hur skall man annars tolka det synnerligen osmakliga i SM0AIGs missbruk av SSAs hemsida där han skriver att han hoppas att DL7 numera är utrustad med skottsäker fleecejacka?

Föreningens reklampelare på internet dvs dess hemsida är numera en tummelplats för sinnesförvirrade åsikter som fler och fler tar avstånd ifrån.

Hur länge avser SSA att fortsättningsvis hålla en webredaktör med AIGs dokumenterade omdömeslöshet under armarna?

Hasse DLZ :cool:
 
Hasse, du som är så i gasen, du får väl bli medlem i SSA och motionera lite till nästa årsmöte.
 
SMØWKA said:
Hasse, du som är så i gasen, du får väl bli medlem i SSA och motionera lite till nästa årsmöte.

Frågan om vem som är "i gasen" behöver iallafall ingen ställa till din DL. Efter de bravader han åstadkommit som missbrukare av SSAs hemsida ser det ut som om han länge varit fulltankad!

Jag blir mer än gärna medlem i SSA - igen. Den dagen föreningen ägnar lika stort intresse för sina medlemmar som den ägnar sig åt konspirationer och elakt förtal skall jag med glädje återigen betala årsavgiften.

Som du kanske känner till hade SSA för inte så länge sedan en synnerligen otrevlig person som ordförande vid namn Gunnar Kvarnefalk SM0SMK, numera Hedersmedlem (!) i föreningen. Han lät sig intervjuas i en tidning där han påstod att han hört från någon annan (anonym givetvis) att jag avslutar mina qso med Heil Hitler samt använder mig av min radio för att sprida fascistpropaganda. Menar du att jag skall hjälpa till med att förstärka ekonomin i en sådan förening? By the way, VILL SSA ha medlemmar som har åsikter av den sort som Kvarnefalk anklagat mig för att omfatta?

Kvarnefalk har till dags dato icke bett om ursäkt eller på annat sätt tagit tillbaka de grova lögner han tillåtit sig att framföra i media.

Ett av argumenten som skulle tala för den nye ordföranden var öppenhet. Hittills har jag inte sett mycket av den varan. Jag tänker då närmast på den sorglustiga historien med rapporteringen från mötet PTS-SSA och den ännu ej publicerade redogörelsen för årsmötet i Karlsborg.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
SM0AIGs missbruk av SSAs hemsida fortsätter. Återigen är det SM7EQL sjunde distriktets ledare som är i skottgluggen.

Citat från SSAs hemsida:

"Ingen hedersnål. DL7 alias Bengt SM7EQL fick nöja sig med en fleecetröja från FRO"

Av vilken anledning anser sig AIG tvingad att påpeka detta? Varför isåfall inte samtidigt, med foto, upplysa om alla de andra i styrelsen som fortfarande saknar hedersnål?

AIGs val av foto är intressant ur psykologisk synvinkel. I hans bildkavalkad från årsmötet visas med överväldigande majoritet människor som är glada och skrattar. Bilden på EQL avviker kraftigt från de övriga. Det behövs inga stora insikter i hur man använder bilder för att förstå hur AIG tänkt när han valt just denna bild.

När skall SSAs styrelse tala om för 0AIG att SSAs hemsida inte är till för hans personliga vendettor? Den nuvarande ordföranden verkar inte på något sätt vara den kraft som föreningen behöver för att tygla en person med så uppenbara behov av betsel som just SM0AIG.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
Jo Hasse, det ligger en del i det du säger men fortfarande är det så att om man är medlem har man rätt att påverka i föreningen, du borde ju bli revisor i SSA till nästa årsmöte så kan vi råda bot på alla orättvisor!
 
> är medlem har man rätt att påverka i föreningen

Det skulle då betyda att om man inte är medlem då skall man hålla käft? Den uppmaningen har jag fått vid otaliga tillfällen men tänker lika förbenat fortsätta att framföra min åsikt. Jag tror nämligen att SSA kan vara någonting annat än den toppstyrda byråkratiapparat som idag säger sig företräda Sveriges radioamatörer. Som varande en fri och obunden kritiker av "apparaten" tror jag mig om att bättre kunna påverka utvecklingen.

Jag har under lång tid visat på en rad av, som jag uppfattar det, misshälligheter inom föreningen. Förändringar av dessa misshälligheter lyser fortfarande med sin frånvaro. Beror detta på att jag icke är medlem i föreningen? Oavsett varifrån ideér om förbättringar kommer borde väl dessa ideér tas omhand på ett positivt sätt?

Det finns också andra som framfört klagomål. De är medlemmar i SSA. Synpunkterna har bland annat framförts i SSA FAQ. Vad händer? Jo, i de flesta fall får de raljerande och hånfulla svar.

Ett bra exempel på 0AIGs människosyn finns i denna tråd:

http://mail-out2.glidecom.se/pipermail/ssafaq/2005-April/000480.html

SM7CXI Lasse, har under decennier haft SSAs och svensk amatörradios bästa som ledstjärna. Du vet själv vad han drabbades av vid PTS-SSA mötet samt på SSAs hemsida. Vad tjänar ett medlemsskap till då?

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
AIG kan även maila !

Hej, nu har en amatör fått ett väldigt otrevligt mail från AIG och denne kräver nu åtgärd av SSA's sytrelse. Tråkigt att han skall hålla på så där, han är ju duktig på göra snygga hemsidor. HAM.SE är i onåd hos honom sedan han kritiserats på forumet, så nu är länken från SSA.SE till HAM.SE borttagen. På VHF-sidan finns den dock kvar, än så länge..
/ 73 Tommy SM6NZB
 
Vi skulle släcka elden och inte hälla tändväska på den tyckte ordföranden. Jag tyckte detsamma men det gjorde visst inte DL0. Detta är oacceptabelt.

Jag undrar vad stadgarna i SSA är till för? SM0AIG har brutit emot dom vid ett flertal tillfällen och det står speciellt att styrelsen skall föregå med gott exempel. Det sista med otrevliga mail till enskilda amatörer och hot mot styrelemedlem (DL7) är klara övertamp. Man kan ju börja undra om styrelsen är blind och helt handlingsförlamad efter återkommande snedsteg från DL0.

Det finns inga ursäkter. Det är inte humor. Detta har skadat SSAs rykte avsevärt. Det behöver inte bli sämre än vad det redan är.

Sätt vice DL0 (eller lämplig ersättare) som DL0/webredaktör till nästa årsmöte då det är omval. Om det är möjligt att få ett beslut om det? Det bästa skulle vara om Ingemar kunde ta sitt förnuft till fånga och ställa sin plats till förfogande.

Tilläggas skall att AIG i övrigt verkar göra ett bra jobb i SSA i många avseenden (inte minst med hemsidan) och det kanske finns en anledning till den senaste tidens utspel Hur som helst så verkar han inte vara lämplig som varken webredaktör eller DL0 i dagsläget.
 
Last edited:
Har 0AIG avgått som web-redaktör? Hur skall man annars tolka hans senaste plitande på SSAs hemsida där han numera kallar sig "uppladdare" och samtidigt meddelar att hans alls icke är web-redaktör.

I menyn "Nyheter" och "Om dessa sidor" finns följande text: "Nyheter och aktivitetskalender uppdateras av respektive bidragslämnare. Om du vill ha möjlighet att skicka bidrag till dessa sidor, skicka en begäran till web-redaktören:SM0AIG, Ingemar . Detta visar klart att han iallafall fram till igår fungerade som redaktör.

NU FÅR DET VARA SLUT är rubriken på AIGs senaste bravad. Som ursäkt för ytterligare en bild där Bengt EQL framställs på ett sätt som väl enbart AIG kan uppleva som positivt ursäktar sig "uppladdaren" med att "jag har inga andra bilder". Argumenteringen är så ynklig att den inte förtjänar att kommenteras. Har man inga "jyssta" bilder tillhands då låter man helt enkelt bli att publicera bilder överhuvudtaget.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
sm7dlz said:
Har 0AIG avgått som web-redaktör? Hur skall man annars tolka hans senaste plitande på SSAs hemsida där han numera kallar sig "uppladdare" och samtidigt meddelar att hans alls icke är web-redaktör.

Nej, det är flera som kan ladda upp artiklar till SSAs Hemsida, dels i mittkolummen och dels i vänster och högerspalten. Därför vet man inte riktigt vem notiserna kommer ifrån i vissa lägen. Borde vara en underskrift.

Men det är en smart lösning för att hålla sidan uppdaterad.
 
Last edited:
Det vill synas som om "någon" ordentligt tagit 0AIG i örat, släpat fram honom till tangentbordet och beordrat borttagande av web-redaktörens senaste bravad i hans återkommande attacker på Bengt EQL (den med rubriken NU FÅR DET VARA SLUT). Text och bild fick ligga ute endast ett par timmar vilket tyder på att "någon" gjort en brandkårsutryckning. Bra! Ännu bättre vore om man samtidigt sett till att ord som "skottsäker" också försvunnit.

Frågan huruvida AIG är web-redaktör eller inte kvarstår. I den nu borttagana texten fanns en underskrift där AIG förklarade att han inte var web-redaktör utan endast uppladdare. Är man redaktör kan man knappast gömma sig bakom en självuppfunnen titel när man publicerar text som "redaktören" (samma person) inte vågar ställa sig bakom. I sådant fall visar man också att det man publicerar på något sätt är ljusskyggt - eller ?

Hasse DLZ :cool:
 
Synd att vi medlemar i ssa och övriga besökande på vår framsida www.ssa.se ska behöva stå ut med Ingemar/sm0aig's vendettor/grodor.
Vår hobby är rejält hotad som den är,Vi behöver inte mera bränsle till den destruktiva elden som börjat blossa upp lite varstans.

Dessutom skriver otrevliga brev till Ham.se's duktiga Ops Pga att vi tycker ditt aggerande på www.ssa.se inte är bra för vår fina hobby?FFS


Ps Varför inte publicera brevet.. ?!?Ds


-.-. .-- ..-. --- .-. . .-- . .-.
 
0AIG har plötsligt slagit back i maskin och försöker nu, så gott han kan, att sudda de värsta grodorna.

Istället för att utrustas med en skottsäker väst har texten under bilden med EQL Bengt ändrats till: "DL7 fick en fleece-jacka av samma märke - förhoppningsvis strykfri". 0AIG vet hur man väljer ord. STRYKFRI ??!!, varför oroa sig över huruvida jackan är stryk-fri eller inte. Om det nu inte är på det viset att ordet skall tolkas på ett annat sätt än ett vänligt tvättråd.

Vad som inte var roligt på SSAs styrelsemöte får vi inte veta. Det 0AIG däremot finner vara utomordentligt rrroooligt det är att utrusta EQL med ett Janus ansikte.

Än en gång, NÄR skall SSAs ledning sätta stopp för den löjeväckande cirkus som numera har matiné föreställning på föreningens hemsida?

Pajaskonsterna kommer tydligen att fortsätta kan vi läsa oss till på DL7s egen hemsida. Ordföranden i SSA meddelar där att han har för avsikt att inför kommande styrelsemöte överlåta ansvarig utgivar titeln till webredaktören.

Citat:

"Texter och rubriker t ex i samband med bilder kan tolkas på olika sätt och jag hyllar principen av stor journalistisk frihet. - Tänk på vad våra politiker får stå ut med !"

slut Citat

Trots alla de protester som varit väljer ordföranden att själv två sina händer. Vart tog den fasta ledningen vägen? Om jag minns rätt sades det att NU skulle föreningen få en ordförande som med hela handen visar vägen framåt. Att i det uppkomna läget hänföra frågan till nästa styrelsemöte istället för att kraftfullt fatta ett ordförandebeslut så att personpåhoppen slutar visar inte på någon större ledarförmåga. En ledare skall kunna fatta beslut. Rätt eller fel, DET är en fråga för styrelsen. Är det tillåtet att upphäva ett gapskratt?

Journalistisk frihet? Enligt Nationalencyklopedin är det ett yrke att vara journalist. Om AIG arbetar som journalist för SSAs hemsida då har han väl avtalsenlig lön, och, får vi hoppas, pensionsförmåner etc....? Som journalist skall man vinnlägga sig om att på ett balanserat sätt framföra den information som läsaren antas vara intresserad av. Man skall också bedriva en seriös noggrann källkritik och sist, men inte desto mindre viktigt, låta alla sidors uppfattning och åsikter komma till tals.

Jounalistisk frihet? Omfattar det begrepp som de återkommande påhoppen som gjorts på ett antal radioamatörer under senare tid, påhopp som senare "försvunnit" utan någon godtagbar förklaring?

Journalistisk frihet? Innebär det att man exempelvis i SSA FAQ kan fortsätta att försvara sitt agerande på hemsidan med att kalla meningsmotståndare för huliganer, dvärgar, tokar, stoppa i latrin, bor hemma hos mamma, har en skruv lös, ölandtoksforum, straffriförklarad, framkalla eksem, skiter man i dvärgalåten, stalking, monoman upphetsning. Alla dessa ord sammanflätade i en våldsam attack på människor som har vågat kritisera missbruket av SSAs hemsida.

Jämförelsen mellan en ideéllt hårt arbetande förtroendevald i en lika ideéll förening och en välbetald politiker är sinnesvagt dålig. Politikern, ofta välavlönad och med en stab av medhjälpare, har som yrke att dagligen ifrågasättas. En enskild förtroendevald i en förening av SSAs utformning borde stöttas och uppmuntras av dem som är satta att leda föreningen. Det är, med förlov sagt, en viss skillnad. Den som inte ser skillnaden bör ställa sin plats till förfogande!

Jag är MYCKET GLAD över att inte vara medlem i SSA.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
DLZ skriker å stojjar å det värsta över SSA:s AIG (det kan jag för övrigt hålla med om, men det hjälper föga på ett forum, det ställer bara till en massa elände å tråkigheter)
Han har nu mer ett eget alldeles nytt forum å vräka ur sig sin galla över, sitt byte (SSA)
Men detta räcker inte för DLZ han måste skita ner alla forum han kommer åt, även HAM .SE
Kan moderatorn för detta forum se till att mitt medlemskap upphör här ?
Jag har inte för avsikt att deltaga i dessa diskussioner, som jag för övrigt anser hör hemma på en högre nivå, dvs med en dialog direkt med SSA.
detta kan inte DLZ göra ty han är inte medlem där ! Så han måste få utlopp för sina känslor å tyckanden i form av div, forum.
DLZ får tycka precis vad han vill om SSA, men att skrika ut sitt missnöje utan att vara medlem hjälper föga.
Så ! Snälla moderator, avregistrera mej på detta ditt forum, innan även jag säger min mening !
All heder åt dig sm7sek, det är inte dej å ditt forum jag tröttnat på, utan alla kärringar som måste få utlopp för sina känslor !
 
Ham-man
"innan även jag säger min mening !"

Är det inte just det du gjort i ditt inlägg? Du har med övertydlighet visat att du ogillar SM7DLZ. Det får jag försöka leva med.

Du och ytterligare några okunniga förståsigpåare anser att DLZ skall hålla käft eftersom han inte är medlem i SSA. Argumenteringen är lika tunn som rutten is. SSA säger sig företräda svenska radioamatörer nationellt och internationellt. Jag har inte bett om att bli företrädd av en organisation med en ledning som bland annat i fallet AIG inte ens uppfyller grundläggande krav på ledningsförmåga. Jag har sagt det tidigare, men måste tydligen säga det en gång till, den dagen föreningen är till för medlemmarna och inte tvärtom, den dagen skall jag med glädje återuppta mitt medlemsskap.

I övrigt kommenterar jag inte ditt inlägg eftersom du inte håller dig till sak.

Hasse DLZ
 
Last edited:
Hela bunten uppträder som små ungar som skall försöka spänna sig.......för nån....

Ta er i kragen o släpp styret på trehjulingen.....

Ni förstår väl att ni inte kan hålla på att bråka som småglin om en liten gård..

"Nisse o jag är emot Leffe på Äppelvägen , mamma gav oss en korg me ruttna äpplen"

Hur som helst...kom ihåg att tvätta fillingarna efterstriden...pojkar

Sicka små narrar ni är......
 
Last edited by a moderator:
Jag undrar just vem som är narr, vågar man inte ens stå för sina åsikter ska man hålla sig ifrån att skriva på forum, att gömma sig bakom en patetisk pseudonym som "abcd" är fegt.

/Teemu SM0WKA
 
"Du har med övertydlighet visat att du ogillar SM7DLZ"

Kan jag inte uttala mig om då jag inte träffat dig irl !

Tack å hej !
 
Hade inte DLZ startat denna tråden så hade förmodligen jag gjort det själv.
Jag tycker absolut att vi skall kunna diskutera i stort sett vad som helst här som rör hobbyn.
Bara det följer svensk lag och inte urartar till pajkastning och personangrepp.

Och som här är fallet får man finna sig i att bli diskuterad och granskad när man använder föreningens hemsida till just pajkastning. Jag känner inte AIG personligen och vet inte hur han uppträder IRL. Men AIG kanske är just så lustig och full med käcka kommentarer om allting och då är det ju inte så konstigt att det syns på hemsidan. Sen att det har uppfattas som förlöjligande av DL7 Bengt är tråkigt. Och vad värre är att man inte tar till sig, varken från ordförandes sida eller web-redaktören, av dom klagomål som kommer in och slutar upp med dylikt tramseri på SSAs hemsida.

Att på riksföreningen SSAs hemsida förlöjliga DL7 för att han driver en hård linje mot avregleringen (läs: nedmonteringen av amatörradions status till PR-liknande former) och kampen mot provförrättarfusket är fruktansvärt dålig still. Detta tilltag och liknande med skottsäkra fleecejackor, uteblivna hedersnålar, likt Don Quijote fäkta mot väderkvarnar o.s.v. utalande är låga. Riktigt låga och hör definitivt inte hemma på en riksförenings hemsida.

Jag hoppas verkligen att en ursäkt eller två från berörda går till Bengt. Och att liknande tramserier undviks i fortsättningen. Samtidigt vill jag passa på att tacka Bengt för all tid han lägger ner på vår gemensama hobby. Och det är inte lite det!

Till sist vill jag bara instämma med Teemu SM0WKA. Vågar man inte tala om vem man är så kanske det är bättre att hålla tyst! Skall man föra en sansad debatt krävs det att man visar vem man är och kan argumentera i sakfrågan. Det senare har vissa anonyma inläggsskapare problem med.

73 de Uffe
sm7sek
 
Back
Top