SSA och ham-nyheter!

Skrevs ursprungligen av neZan
Jo, EQL verkar vara ett bra förslag till posten som SSAs webredaktör. Man bör inte heller glömma vår DL0/-0AIG. Även han verkar ha bra koll på vad som "sig tilldragit haver" inom amatörvärlden. JANNE

Håller med dig Janne.
EQL och AIG kan ha gemensam vårdnad av Webb-QTC
Vilket team dom skulle bli!

Dreamteam :) !

73 de Uffe
 
SSA skriver
Efter ett sådant godkännande följer en remissomgång där bland annat SSA är remissinstans. SSA bör alltså för sin del kunna behandla remissen vid styrelsemötet den 7-8 februari.
Slutligen skall ett beslut i frågan tas av PTS styrelse. Nästa styrelsemöte i PTS är den 19 februari. Det är alltså det absolut tidigaste datum som ett beslut kan fattas om remissförfarandet hinner genomföras. Om PTS styrelse tar ett positivt beslut bör det nya regelverket i bästa fall kunna träda i kraft några veckor senare.

Nu har dom vetat om detta så länge att dom borde nog ha hunit planera in detta i sitt mötte som dom skall ha.Men om man skall tyda det som är skrivet i ovan nämda,så är det inte säkert att dom tar upp det.Och sedan vem är det som inte hinner med att genomföra remissförfarandet?
PTS eller SSA??
 
Skrevs ursprungligen av SM5TAF

Och sedan vem är det som inte hinner med att genomföra remissförfarandet?
PTS eller SSA??

Det är en mycket bra fråga. Men tyvärr kan ingen svara då allt inom SSA är hemligt!
Såväl för medlemarna som styrelseledamöter och funktionärer.

73 de Uffe
 
Skrevs ursprungligen av SM5TAF
Nu har dom vetat om detta så länge att dom borde nog ha hunit planera in detta i sitt mötte som dom skall ha.Men om man skall tyda det som är skrivet i ovan nämda,så är det inte säkert att dom tar upp det.
På SM7EQL:s DL7 sida, http://www.sm7eql.se/sm7/, framgår vad som kommer att tas upp på SSA:s styrelsemöte. Som synes där finns SSA:s svar på remissen med som punkt i dagordningen.

I ett svar från SSA:s ordförande i mailinglistan ssafaq på min fråga om hanteringen av morsekravet kan man bland annat läsa följande "jag har sagt att jag är beredd att snabbinkalla styrelsen för att ge ett svar på remissen. SSA kommer inte att fördröja svarstiden, när svarstiden utgår finns vårt yttrande på deras bord."
Och sedan vem är det som inte hinner med att genomföra remissförfarandet?
PTS eller SSA??
Det är PTS som genomför remissen, endast PTS kan "inte hinna med remissförfarandet". SSA har inget med remissförfarandet att göra, dock är de remissinstans och kan inkomma med ett svar på remissen. PTS har/kommer att sätta ett stoppdatum för svar på remissen, det gäller då att SSA svarar innan detta datum, vilket de med stor sannolikhet kommer att göra.

Med andra ord, SSA kan inte förhala eller hindra remissförfarandet. Tyvärr är vi alla, SSA inkluderat, i händerna på PTS så som detta utfallit. Exakt vad PTS gör verkar ingen veta, de datum som du anger från SSA:s hemsida är vad jag förstått enbart antaganden, det hela kanske drar ut längre i tid... :(

En mer intressant fråga är om PTS sänt ut sin remiss. Man kan som privatperson inkomma med ett svar på en remiss om man känner för detta. Det vore därför intressant att ta del av PTS remiss när den kommer...

73 de Lars, sm6rpz
 
Jag håller med janne Nezan om att ut se någon bra och seriös som våran DL-0 ingemar SMØAIG ett utmärkt val som webansvarig.

73 de Totte.
 
Tack SM6RPZ för dit inlägg,men jag tycker inte att man skall behöva gå till en SM7 sida för att få denna info.men endå tack för infot.
Anders
 
Jag tycker att ni som gnäller så mycket på ssa ska ställa upp och bli invalda i styrelsen. Tänk vilken snabbhet på alla uppdateringar det skulle bli. För att inte tala om alla förträffliga beslut det skulle bli. :p
Roger sm5wpt
 
Hej på dej neZan, kul att läsa dina inlägg. Du är en förståndig man.
73 till dej och alla andra.
Men du neZan får även 427.
Roger sm5wpt
 
Roger WPT,
Problemet med att komma in i styrelsen är att "gubbarna som sitter" vägrar att självmant avgå, de blir övertalade år efter år om dom vill avgå. Vem tror du då blir valberedningens kandidat? Jo den som sitter naturligtvis... Det är en trend som är svår att bryta, i alla fall i SSA.

Jag själv blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att ställa upp som DL0 eftersom många ansåg att jag kunde tillföra SSA lite ordning och reda istället för det totala kaos som är nu, åtminstånde ett tio-tal amatörer hörde av sig till valberedningen och nominerade mig, och jag fick inte ens veta att jag inte blivit deras kandidat, utan blev själv tvungen att ringa och luska.
Vet du sedan vad det värsta är, om man ställer upp som motkandidat så ringer SSAs ordförande och föröker övertala dig om att avstå eftersom det blir för dyrt för SSA att poströsta, hua... det stinker illa långväga. Tänk om regeringen skulle gå ut på ett valår och säga, ja vi förbjuder alla andra partier att delta eftersom vi inte har råd att genomföra ett demokratiskt val.

SSA för bara ett löjets skimmer över sig med dessa fatala metoder, men jag ger inte upp, jag kommer att vara involverad med att rensa upp, vad så säker, den dagen kommer!

73 de Teemu SMØWKA
 
427 på dig själv, Rogge!

Roger said:
Hej på dej neZan, kul att läsa dina inlägg. Du är en förståndig man.
73 till dej och alla andra.
Men du neZan får även 427.
Roger sm5wpt


En får tacke!
Är det verkligen mig du menar? Näe, förståndig vill jag INTE va`det passar inte min approach nåt vidare.

Kul att du har hittat hit, Roger! Va bra - för nu har du väl äntligen fått användning för ditt "Datakörkort"! (C;=

Visst blire´ordning med Teemu bakom spakarna han e´ ju cw-kunnig - bara en sån sak! Cw-ops växer ju inte på trän numer vet du väl - Vi ska va´ rädda om oss representanter för "The Noble Art of Communication"!

Hmm... Själv vill jag nog bli kassör... Ja e´ bra på utgifter!((c;?

Lägg en röst på mig å du ska få åka V10 från Mopar tills du baxnar, Roger lille! LMAO

73 till ALLA!
JANNE/neZan/SM0NEZ
 
Såg att SMK har börjat och benämna ledarna för sektionerna för chef.Är då SMK självutnämd VD ?? vad blir nästa groda i Ankeborg ?
 
Inget konstigt att använda ordet "chef" för ledare av sektionsdel. Används inom andra förbund utan att frågan om ordföranden är VD kommer upp. Konstig fråga!
 
Med risk att blir kallat "gnällare" har jag en liten "undrare".
SM5XW kallas "tillträdande" ordförande.
Borde man inte med respekt för god demokrati kallar honom för något annat? Eller är det redan klart? "Tillträdande" låtar som om styrelsen bestämmer och tillsätter ordförande!
Jag skriva detta inlägg inte för att vara småaktig eller märka ord. Enligt min mening borde styrelsen i den känsliga situationen vi befinner oss vara på sin vakt att inte blir feltolkat.
Annars rör det på sig i klubben. Kanske hadde vi gnällspikar inte helt fel med våra "anmäkningar".
Fortsätt i samma anda, så rättar det nog till sig på slutet.
73 Axel, SM4XIO
 
Ja det var ju annars inte länge sedan ATJ med sina journalistiska vibbar firades med pompa och ståt.
 
Lysande att se en högst aktuell och viktig debatt ventileras i detta forum som jag för övrigt precis registrerat mig på !

...Tack......SM7WPD
 
SM4XIO said:
Med risk att blir kallat "gnällare" har jag en liten "undrare".
SM5XW kallas "tillträdande" ordförande.
Borde man inte med respekt för god demokrati kallar honom för något annat? Eller är det redan klart? "Tillträdande" låtar som om styrelsen bestämmer och tillsätter ordförande!
73 Axel, SM4XIO

Är det inte så att tiden för att föreslå kandidater har gått ut och ingen annan är föreslagen helt enkelt. / 73 Tommy SM6NZB
 
SM7NZB said:
Är det inte så att tiden för att föreslå kandidater har gått ut och ingen annan är föreslagen helt enkelt. / 73 Tommy SM6NZB

Precis, det finns numera en liten förklaring på nämnda sidor.

73 de Uffe
sm7sek
 
Hej Tommy och Uffe,
Tackar för informationen, men borde det inte finnas minst två alternativ?
Fortfarande kan valets utgång (hypotetisk) blir negativt.
För hur det en är, så är det fortfarande ett val, eller hur?
I dom forna öststatsdiktaturerna fanns det alltid också bara ett namn på valsedeln. Tar denna diskusionen för guds skull för det den är tänkt för.
För den som inte är hundra procent insatt i stadgarna kan det låtar märkligt att föregripar ett val. Det var igentligen min point.
Jag hoppas att även mina positiva framtoningar nådde fram.
73 de Axel, SM4XIO
 
Back
Top