SSA och Hemsidan - igen

Mystiken tätnar. Har scrollat igenom texterna och inte hittat något som pekar ut någon (ö)känd förening.

Nåväl, -AIG's texter är SSA's texter! Annars skulle han ha skrivit dessa på sin egen hemsida Nollans hemsida. Ingen tvivel om detta.

Som reflektion över detta inser jag att halva SSA's medlemsantal är Distrikt 7 och jag skulle inte vara främmande för en konkurrerande förening. Kanske SSA skulle fundera på detta om dom har några gryn i påsen, istället för att gräva ner huvudet i sanden som strutsen.
 
Det är helt uppenbart att -0AIG inte förstår vad han sysslar med efterssom han fortsätter. Jag har då inte sett någon ursäkt eller något som tyder på att han kommer sluta med detta. Detta har inte på SSA's hemsida att göra!

Än större anledning att bli "kickad" både som DL0 och Webredaktör. Och det nu. Maila styrelsen för att få ett stopp för detta!
 
Senaste på hemsidan. Offentligt brev från DL7, -0AIG kommenterar..

"Hoppas också att vännen Bengt lägger av med sin negativa attityd mot SSA som han kallar för odemokratisk cirkus"

Tyvärr verkar det precis som DL7 har rätt. SM0AIG är pajasen som leder föreställningen.
 
AIG citerar förre ordföranden SM0SMK. Trevligt sällskap han har. SMK var orsak till att en lokaltidning här på Öland beskrev mig som varande nazist och som sådan använda min radio för att bedriva propaganda bland svenska radioamatörer. Enligt SMK brukar jag avsluta mina QSO:n med "Heil". Gunnar Kvarnefalk hade själv inte hört vare sig Heil eller nazistpropaganda. Han hade hört detta från någon annan (naturligtvis en anonym "någon annan"). Detta hindrade inte Kvarnefalk från att berätta vad han "visste" för journalisten. Trevliga kamrater han har den där AIG! Lögn, ryktesspridning och falska påståenden - kommer sådana från "rätt håll" då är det inte huliganism. Inte sant Ingemar?!

Kvarnefalk har fram till denna dag inte tagit tillbaka ett ord av vad han ljög ihop tillsammans med den lokale journalisten.

Kaka söker maka heter det visst?!

Hasse DLZ
 
"Beklagar alla QRM" läser jag lite yrvaket efter ett par timmars Zzzzz. Oj då, är detta möjligen en bra början på en ursäkt för det missbruk av SSA:s hemsida vi sett prov på under senare tid? Jag blir snabbt tagen ur denna villfarelse när jag läser vidare.

Getingbo, onda andar och kattrakande är den sammanfattning AIG gör av den massiva kritik han utsatts för efter de skriverier han ägnat sig åt innehållande både förnedrande och oförskämda påhopp på ett antal enskilda radioamatörer. Dessa påhoppade personer ägnar han inte en tanke utan tycker synd om den "snälle" ordföranden som fått utstå så mycket och haft så stort besvär med alla som protesterat.

AIG lovar nu att inte ens beskriva vädret. Vi kan bara hoppas. Han har lovat att hålla sig till grötlunken tidigare. Vi vet alla hur mycket det löftet var värt.

Hasse DLZ
 
Observera att han skriver "Beklagar alla QRM vår vänlige ordförande fått utstå de senaste dagarna." Dvs inte ord om de "QRM" han själv vållat, inte heller ens en tillstymmelse till ursäkt till de nämnda respektive onämnda radioamatörer han skrivit så illa om.

Ingemar, jag vet att du läser vad som skrivs på ham.se, var är ursäkten från dig för den senaste tidens helt omdömeslösa skriverier om diverse radioamatörer?

73 de Lars, sm6rpz
 
I fortsättningen kommer inte SM0AIG att ens tycka om Vädret skriver han, på det sätt som SM0AIG har TYCKT OM på senare tid så kan vi nu se fram mot vackert väder, känns faktiskt skönt att ni har fått igen den käften, med SM7DLZ i spetsen för utmanövreringen.
 
Läser verkligen 0AIG denna diskussion? Då vågar jag väl inte skriva att han har glömt ta bort länken till ham.se på SM0-sidan? Kan någon tajma hur lång tid det tar?
73
Kurt / SM6BZE
 
Äntligen!

Jag undrar och om detta är -0AIG's vanliga ironi "vår vänlige ordförande....." Har ordförande tagit -AIG i örat?
 
Last edited:
"med SM7DLZ i spetsen för utmanövreringen"
Knappast troligt. Jag gissar att reaktioner har kommit från tillräckligt många vanliga medlemmar.
Men nu har vi fått en bra lösning. Alla nöjda. ;-)
 
SM6VTT undrar om ordförande har tagit 0AIG i örat efter 0Aig's uttryck ( vår vänlige ordförande) skulle också påstå att SM0AIG här liknar Lakejens iver att med nosens hjälp befuktiga en viss oparfyrmerad kroppsdel.
 
Alla nöjda skriver DXV. Det tror jag inte. DXV är en av dem som är missnöjd med att det överhuvudtaget debatterats i sakfrågan på Radioshack (och HAM.se??). Jag tror inte heller att de som hurrat utanför AIG:s författarverkstad är nöjda. Tvärtom, de är sannolikt ännu mer bittra och det skulle inte alls förvåna mig om de kommer tillbaka någonannanstans. Sammanfattningsvis kan dessa besvikna amatörer utbrista med Peter Bratt i DN när han överilade sig i IB-affären: "Grejen sprack, f*n så dystert!.

Så här skriver Sture DXV i SSA Teknikreflektor (av alla platser) om debatten på HAM.se och Radioshack:

"Nu måste du lugna ner dig. Det är snarare din senaste veckas högerspalt på SSAs förstasida som sänker kvaliteten på SSAs webbplats till Radioshacknivå och skämmer ut SSA".

Vi skall ha en fri debatt. Nivån på debatten bestämmer den som sätter igång tangenterna på olika håll. I fallet AIG var nivån ordentlig låg. Han fick svar efter förtjänst.

Jag är övertygad om att just debatten på de två nämnda fora var en bidragande orsak till att ledningen för SSA fick nog. Mitt eget bidrag får andra bedöma. DXV tycker illa om det bidraget. Det överlever jag med största sannolikhet.

Hasse DLZ
 
Last edited:
Alla har vi väl skrivit något som skulle kvalificera vederbörande att få sitta innanför porten till ett Tibetanskt kloster på 3000 meters höjd och ringa in till försoningsbön för några år, men tycker ändå att en del är duktigare vid pennan än andra.
 
Det jag skrev på teknikreflektorn var ett svar på ett inlägg av AIG (på teknikreflektorn)och det handlade inte om Radioshack eller ham.se utan det handlade om AIGs användning av SSAs förstasida.

Jag har absolut inget emot att det debatteras på olika ställen. Tvärtom, det är precis det som behövs. Det är också precis det jag gör genom att skriva mina tankegångar här.

Men i sådana debatter och diskussioner är det viktigt att inte hänge sig åt personangrepp eller t.ex. avsiktiga misstolkningar och förvanskningar.

mvh
SM5DXV Sture
 
Sture!

Jag har citerat exakt vad du skrivit på Teknikreflektorn! Där jämför du AIG:s högerspalt med Radioshack. Du skriver att AIG sänker nivån till Radioshack nivå. Jag har lite svårt att förstå dig när du nu plötsligt säger att ditt inlägg inte alls handlade om Radioshack. Jag har också svårt att se på vilket sätt jag misstolkat eller förvanskat det jag citerat. Den texten är exakt återgiven. Inte ett ord är ändrat.

Misstolkningar och förvanskningar i övrigt har jag inte sett mycket av i nu aktuellt ärende. Däremot en del spekulationer beroende på att AIG vägrat att gå i svaromål. Via e-brev har han svarat en eller två och de e-breven har inte ytterligare bringat klarhet över varför AIG valt att missbruka SSA:s hemsida.

Hasse DLZ
 
Det jag skrev handlade om SSAs förstasida och hur AIG använde högerspalten där. Att Radioshack användes som lågnivåreferens redan i tidigare inlägg i mejllistan, förflyttar ju inte Radioshack till handlingens centrum.

Ta inte illa upp, Hans. Men det viktigaste nu, är att det blir en konstruktiv diskussion om hur man tar tillvara den utveckling som skett av SSAs webbplats utan att riskera att misstagen upprepas. AIG ska inte heller behöva fortsätta hudflängas för att några felbedömningar som gjorts. Det är starkt gjort att våga ändra sig.

Sture
 
Sture
Tror på det goda i en människa hedrar dig. Men tror på att Ingemar skulle ändra sig
eller lära av sina misstag skulle kunna jämföras med ett under. AIG ska själv inse,
nu måste det vara nog, jag lämmna mina uppdrag, men, du kommer nog att blir lika
besviken som många andra, den självinsikt har inte Ingemar. Göra felbedömmningar
kan förlåtas och man behöver inte hudflänga honom för det. Men att tar sig friheter,
missbruka sin roll som Webred, nedvärdera personer, hånar gång på gång, jo, listan
kan förlängas och inte minsta tillstymmelse till insikt. Hoppas att det blir avval. Amatör-
sverige kan gärna vara utan sådana representanter.
Gerhard
 
Instämmer 100% med Gerard.

Nu är huvudsaken är att är att dumheterna är borta från SSA'a huvudsida. Sedan återstår det att se om Ingemar får bita i det sura äpplet, om inte förr så nästa år när DL0 skall väljas om.
 
Tyvärr är det inte slut med övertrampen, se mitt inlägg i trafikreflectorn. Se även
SSA,s hemsida, begrunda hans agerande, stick i stäv med SSA,s stadgar.Hur länge till?
Gerhard
 
Det är ju tur att inga andra äger fel i frågan !
Egenkär är guld värd !
Det finns faktiskt dom som tycker annorlunda än den lilla klick personer som skriver här.
Men detta kommer aldrig fram.
Nu orkar jag inte hålla käften längre utan vill säga min mening precis som alla andra klagokäftar.
Det jag vill säga är, att ni beter er som skitungar allihop !
Hur i helvete kan vuxet folk bete sig på detta viset ?
Jag skrev ett brev till webmaster på denna sidan och bad honom att inte tolerera sådana diskussioner som nu har förekommit på dessa sidor.(det gällde inte detta bråk)
Han lovade då att hans forum skulle hållas fritt från sådana här angrepp.
Men som vanligt är det tyvärr löften som aldrig infrias.
JAG är intresserad av amatörradio och amatörradio enbart.
Nu kan tyckas att man behöver inte läsa allt som står på ett forum, men hur är det inte!!!
Vems nu felet än är så tycker jag att det hör inte hemma på detta forum.
Så ta nu erat jävla bråk någon annanstans.
Nu kan forumets ägare välja att stänga av mig, eller så följer han sina egna regler i sitt eget forum.
Mig kvittar det totalt.
Detta är det enda forum som jag hittat på länge som inte har gått in i djupare diskussioner i bråk hos en del amatörer, men jag tycker att ansvarig borde stänga denna tråd nu !
Det finns uppenbarligen forum som accepterar smutskasstning å det grövsta, så kan ni inte hålla er där istället.
Lämna ham.se till dom som vill utöva hobbyn å hobbyn alenast.
 
Back
Top