SSA och Hemsidan - igen

Lilla klick, hålla käften, klagokäftar, skitungar, helvete, jävla bråk, är det språkbruk som "ham-man" anser sig passa i ett forum han vill se rensat från diskussioner han själv ogillar.

Ham-man har med alla sina invektiv och svordomar klart distanserat samtliga som debatterat SSA:s hemsida. Om någon skulle tas i örat så är det ham-man. Skall man kritisera bör man föregå med gott exempel. Ham-mans enda ursäkt är antagligen att det är fredagskväll med allt vad där tillhör....

Hasse DLZ
 
Ham-man

Du får tycka vad du vill men SSA har med Amatörradio att göra. Låter som att du inte är insatt i vad det handlar om. Jag tycker det är naturligt att man reagerar när någon missköter sin roll inom SSA.

Hur som helst så ser jag ingen anledning att fortsätta denna tråd. Huvudsaken är att dessa dumheter har upphört på SSA's hemsida.
 
"Lilla klick, hålla käften, klagokäftar, skitungar, helvete, jävla bråk, "
Ja det låter nog illa om man som dlz plockar dom ur sitt samanhang.(jag hade högre tankar om dig DLZ !)
DLZ förvrider sammanhanget i en mening så det låter som han själv vill )
Jag vet inte vad DLZ menar med att det är "fredagskväll" men om han har några invändningar mot att det det Fredag så skall han tala ur skägget å inte prata i tungor !
Jag skall upp kl:0600 imorgon och arbeta så ni får ha god natt på er alla !


sm6vtt: tack för att jag får tycka vad jag vill ! ?
Jag kan dock hålla med om vad du skrev :Hur som helst så ser jag ingen anledning att fortsätta denna tråd. Huvudsaken är att dessa dumheter har upphört på SSA's hemsida."
Slut citat !
och du Hasse ! Sluta upp med att antyda! Skriv istället vad du tänker !
 
Har SSA tillstånd att använda Grimeton:s logo? Frågan är aktuell med tanke på den slående likhet som finns mellan den bild som finns på SSA:s websida och den bild som finns på följande adress:

http://www.alexander.n.se/

Frågan blir inte mindre aktuell med tanke på de bilder som före en tid sedan fanns på samma sida föreställande Malmö Torso från in och utsidan. Det skall också ha varit så att den bild som fanns på SM7CXI var "lånad" från www.qrz.com/sm7cxi utan att Lasse var tillfrågad.

Orsaken till att jag ställer frågan är att det finns upphovsrätt till bilder, även de som finns på internet. Man får alltså inte hur som helst använda andras bilder utan att fråga om lov har jag fått lära mig.

Hasse DLZ
 
Last edited:
Efter det att frågan ställts på HAM.se tror jag den kommer att framföras till web-redaktören. Jag har ingen större lust att kommunicera med vederbörande efter att ha kallats för huligan m.m.

Hasse DLZ
 
Jodå, jag läser SSA FAQ med stor intresse, dock utan att bli förvånad. Retoriken liknar, på sina håll, istort vad vi blivit vana vid från SSAs hemsida. Vad som möjligen kan förvåna är att en före detta ordförande fortfarande har en hel del att säga till om. Huruvida detta sker bakom kulisserna eller inte kan man bara spekulera om.

Raljerandet med min ringa person är enbart uppfriskande. Tänkasig en obetydlig figur på södra Öland ägnas tydligen en hel del tankemöda. Jag är helt överväldigad av detta intresse :rolleyes: :rolleyes: .

Hasse DLZ :cool:
 
Back
Top