SSA:s årsmöte 2023 inställt!

Hallberg

Member
Jämtlands radioamatörer SK3JR har beslutat att inte ställa upp som värd för SSA:a årsmöte 2023. Jag undrar var årsmötet planeras att hållas istället?
 
På SSA hemsida finns inget om detta, men på SK3JR finns förklaringen.

Blir inte lätt att hitta någon ny värd med så kort varsel...
 
Trist. Men jag förstår att en liten klubb som SK3JR inte kan riskera bankrutt för att man arbetar ideellt för ett riksarrangemang om förutsättningarna ändras. Om nu SSA arbetar med flera alternativ, kunde inte ett av dem vara att se över hur man kan hjälpa jämtklubben att balansera budgeten?
 
Ser fram emot att SSAs styrdokument "PM-arsmote.pdf" som fastställdes av styrelsen 2018-10-23 granskas då den är minst sagt knepigt skriven.

Själv tolkar jag dokumentet på samma sätt som Jämtlands radioamatörer SK3JR gör.

Dokumentet finns att läsa på både SK3JRs sida samt även på SSA sida, under Dokument, Styrdokument och där "PM-arsmote.pdf"
 
Ja herregud vilket svammel.
Lite mer objektiv nyhetsförmedling kanske vore på sin plats.
Kunde ju också vara klädsamt att i fotnoten också klargöra att det är hans personliga uppfattning och tolkning han spekulerar kring.
 
Ja herregud vilket svammel.
Lite mer objektiv nyhetsförmedling kanske vore på sin plats.
Kunde ju också vara klädsamt att i fotnoten också klargöra att det är hans personliga uppfattning och tolkning han spekulerar kring.
Allt som publiceras på Hamnews är hans personliga uppfattningar. Precis som det jag skriver här ;)
 
Back
Top