SSA:s callbooksök

eter

Member
Hej! På SSA:s hemsida finns en sökfunktion där man kan söka på SM-signaler. Är det någon som vet hur ofta denna information uppdateras? Jag har hittat flera call på dessa sidor som inte finns hos SSA. Är det någon som vet hur detta kommer sig? Det kan inte ha med medlemskap att göra för jag är själv inte medlem f.n. men finns i SSA:s databas med korrekta uppgifter. Trevlig söndag

SM6GUL /thomas
 
Tror att den som kan ge bäst svar på denna fråga är SSA:s kanslist, Börje, SM0EYT. Skicka ett mail till hq@ssa.se och fråga (kopiera gärna svaret hit.)

Personligen tror jag att detta har något med det gamla (antika!) registersystemet att göra. Det har definitivt inget med medlemskap i SSA att göra eftersom SSA numer är den som ska ha hand om alla radioamatörers adresser.

73 de Lars, sm6rpz
 
Så här skriver man i anslutning till registret på SSAs hemsida.

"Om du ej vill att SSA publicerar dina uppgifter, meddela kansliet så tar vi bort den informationen. Vi kommer dock att behålla signal och postort i SM Call Book. Om du är medlem i SSA och även i fortsättnignen vill ha tidningen hem i brevlådan, tillkommer en hanteringsavgift, kontakta kansliet för ytterligare information."

Så om du inte hittar en signal i SSAs Call Book beror det förmodligen på att han/hon inte
vill vara sökbar i registret via nätet.

73
Uffe
 
Last edited:
Back
Top