SSA.se och webbredaktören, återigen

VRZ skrev; "Sedan undrar jag vad man kan intolka i ordet "klaga". Är det att vädra min åsikt att ett beslut var felaktigt och visa mitt missnöje samt eska stöd för en förändring? Eller att bara rent generellt vara kritisk till ett beslut? Var går gränsen?"


Bra fråga. Rimligtvis måste du väl ha rätt att klaga i högan sky varje dag hela året fram till nästa årsmöte, driva opinion för ett bättre beslut nästa år och lämna in motioner eller på annat sätt utnyttja dina rättigheter att ha en åsikt enligt stadgarna.

Eller det är så illa som motionären AND förespråkar att de medlemmar som inte för allt smör i Småland håller med de 62 som nu röstade på att motion 1 skulle bifallas måste hålla tyst resten av livet för att inte riskera att bli uteslutna ur SSA för att de då enligt honom motarbetar vad som beslutats på årsmötet och därmed inte rättar sig efter vad mötet beslutat.

Vad säger expertisen?
 
Jag har också läst igenom din blogg laxfiskaren.se och det verkar som du har lätt att reta upp dig på det mesta som går dig emot. Är det så? Men det var ändå kul läsning när du blev blåst på bropasset i ämneskategorin "Sur gubbe" och fick betala mer istället för mindre. :)

[Hej EQL - endast ett kort besök här - kul att du har läst min blogg Laxfiskaren - som du ser där är det just sportfiske som är min stora livstil - inte amatörradio. Ja vist förekommer det i bland en sur gubbe där men det är i mindre skala - i huvudsak är det mesta om just sportfisket som jag skriver.

Skriver är nog inte rätt då det numera har attan så svårt att få tid till just skrivandet på bloggen. Någon sa att när jag blir pensionär då skall jag få tid att göra allt inklusive skriva men attan vad fel.

Men strunt i det - ha det bra och en god 1 maj till dig

73 Kenneth
 
Last edited:
Noterade den annonsen tidigare också men med tanke på tidigare historik vågar man knappt längre anmärka något på ssa.se och nyheterna där.

Jag har för en stund sedan, med risk för en uthängning, skrivit till webred (denna gång mycket varsamt och försynt) med en notis att det är lite knasigt beskrivet på hemsidan igen. Denna gång en felaktig referens till PLC som på hemsidan och i ingressen sägs vara Programmable Logic Controller som det handlar om medans det egentligen handlar om otyget med Power Line Communication/s.

Fast det kanske inte kom fram till webred med tanke dennes spamfilter som en och annan ligger i.
 
Ja och vill du köpa en antenn så vet du vad du ska ha:
Mer om Hy Gains antenn TH11DXX Super Thunderbird finns på Hy Gains hemsida på nätet. Klicka här för att läsa mer.
 
Ja och vill du köpa en antenn så vet du vad du ska ha:
Mer om Hy Gains antenn TH11DXX Super Thunderbird finns på Hy Gains hemsida på nätet. Klicka här för att läsa mer.

Ja, baske mig,,, Den hade jag missat också. :D:D:D

Snart behövs inte DX Radio och Blocket mer... Kanske privatpersoner också kan sälja sina prylar via SSA.SE radnyheter :p

73 de LRR, Mats
 
Last edited:
Back
Top