ssa.se

SM7SEK

Administrator
Staff member
Äntligen börjar SSA.SE att bli läsvärd.

Fortsätter det så här kanske den till och med hamnar som startsida i min webblädrare :)

Vad tycker du?
Läs DL7 Bengts artikel på SSA SM7 sidan och tyck till!

73 de Uffe
sm7sek
 
Last edited:
Instämmer!

Men fortfarande verkar det vara olika uppfattningar om syftet med webbplatsen. Ska den primärt vara en uppspikad rekryteringsaffisch eller en plats med info av och för medlemmarna? Har man bra och intressanta aktiviteter på webbplatsen tror jag det där med rekrytering ordnar sig. Om webbplatsen speglar en bra verksamhet tror jag man förstår att det är en bra förening.
SM5DXV Sture
 
Primära syftet måste vara medlemsvård. Alltså informera medlemmarna om "allt" som händer inom hobbyn och föreningen. SM0 och SM7-sidorna är ett föredömme.

Ett å annat roligt stickspår måste också tillåtas som en del finurligheter ala SM0-sidan med golfbanor och helikoptrar som totalt sabbade dygnsrytmen :)

I detta bakar man in rekrytering. Precis Sture skriver så leder en intressant webbplats automatiskt till att nyfikna icke amatörer får upp ögonen och vill veta mer.

Ingen statisk affischtavla alltså!

73 de Uffe
sm7sek
 
kommunike från SSA

Hej,


Undrar egentligen om dom här snabba hoppen verkligen är något som gynnar våran hobby. Jag har själv bara varit medlem ca 10 år men tycker det har varit rätt mycket ståhej som känns som att det inte har tillfört något till hobbyn.


Det verkar bli svårare och svårare att få folk att ställa upp på föreningsarbete och kanske det med all rätt?.


SSA - Föreningen Sveriges Sändareamatörer


73 Håkan
 
Back
Top