SSA vill inte ha nya medlemmar..

sm3swo

Well-Known Member
Tre gånger har jag nu skrivit in på deras hemsida att jag gärna vill bli medlem igen. Men kan kanske är så att det är fullt. Dom har kanske för många redan. Dom lär kanske inte vara nere i 50% än. Kanske är det som är målet. 50% av alla akti.. eh.. förlåt.. Nu blev det nästan fel..

Tänkte skriva 50% aktiva amatörer.. men det finns det knappast några kvar av längre. Radio-aktiva alltså.. Inte vad jag vet i alla fall. Inte aktiva på radio i alla fall. Kanske finns nån självlysande radioaktiv tomte i någon stuga i skogen..

Men nåja.. Än så länge svarar i alla fall någon repeater med något glatt pipelipiip eller berättar att det är kallt som &#&%¤#& där den står.. Så helt tomt är det inte. I värsta fall får man prata med sig själv. Ge sig själv ett QSL kort.. För om man inte är med i SSA så får man inget den rätta vägen. Å gå med i SSA ser ut att vara lika svårt som att ta ett cert.. eller vänta nu.. Det ser inte alls ut att vara svårt.. Men å andra sidan.. Det är SSA som har han om det.. Så det kanske är lika svårt.. ändå.. När jag tänker efter..

Hoppas nu ingen ser detta som SSA kritik.. Man kan ju inte kritisera något som inte finns.. Som tomten.. Jag önskade mig ett SSA medlemskap i julklapp. men tomten finns ju inte.. Och inte SSA heller tydligen. Så det är nog därför jag inte fått svar.. eller inbetalningskort som dom lovade på hemsidan.. efter att man fyllt i att man vill.. Eller önskar bli med..
 
De kanske inte har kapacitet att skicka ut så snabbt som du önskar?

Har för mig att jag helt enkelt skickade in medlemsavgiften med uppgifter, det var några år sedan, så jag kan minnas fel. Året efter kom det ett inbetalningskort.
 
Hur svårt kan det va?

Om du så gärna vill bli medlem så finns ju all information på hemsidan
tex_
Inbetalningar till SSA kan göras på följande konton, glöm inte att ange avsändare och vad inbetalningen avser.

Plussgiro: 52277-1

eller

Bannkgiro 370-1075

SSA s hemsida är lite si och så det kan ju vara så att där du fyller i uppgifterna att just den funktionen inte fungerar? Men det är bra att du påpekar detta.

//Lasse SM4IVE
 
De kanske inte har kapacitet att skicka ut så snabbt som du önskar?

Har för mig att jag helt enkelt skickade in medlemsavgiften med uppgifter, det var några år sedan, så jag kan minnas fel. Året efter kom det ett inbetalningskort.

Så snabbt som jag önskar.. Tre gånger på tre månader.. Jag har mailat hq.. få se vad som händer..
 
Så snabbt som jag önskar.. Tre gånger på tre månader.. Jag har mailat hq.. få se vad som händer..

Lars / IVE gav dig svaret, skicka bara in som han föreslår. Du får tänka på att det trots allt är en förening och drivs mycket av volontära krafter.
 
När inte motstationen svarar på ett anrop så får man förutsätta att meddelandet inte gått fram. Det kan ha varit QRM på vägen eller så kommunicerar ni inte på samma frekvens. Enklast är nog att använda trådbunden telefoni för att få ett QSL.
 
Frivilliga eller inte.. Om formuläret finns så bör det fungera att använda. Om SSA vill ha fler medlemmar. Kommunikation är tydligen inte SSAs starka sida.
 
Och föresten.. Hur säkert är det att jag blir medlem även om jag betalar in pengarna ? Om föreningen inte klarar av att hålla koll på ansökningar via ett formulär.. Hur säkert är det då om jag betalar in 440 :- på ett konto. Kommer någon att hantera det alls ? Kollar någon alls på det ? Det bör ju vara samma person som har hand om båda..
 
Och föresten.. Hur säkert är det att jag blir medlem även om jag betalar in pengarna ? Om föreningen inte klarar av att hålla koll på ansökningar via ett formulär.. Hur säkert är det då om jag betalar in 440 :- på ett konto. Kommer någon att hantera det alls ? Kollar någon alls på det ? Det bör ju vara samma person som har hand om båda..

Som tidigare skrivits så är det bara att betala och sedan maila in kontaktuppifter till hq-adressen eller skicka ett vanligt brev. Förr eller senare kommer väl QTC i din brevlåda och då har du därmed kvitto på att allt kom fram. Förr fick man ett medlemsbevis, men om det skickas något sådant numera vet jag ej.
 
Förr fick man ett medlemsbevis, men om det skickas något sådant numera vet jag ej.

Med inbetalningskortet kommer medlemsbevis gällade ett år framåt och en fullmakt att använda till nästa årsmöte.
 
Och föresten.. Hur säkert är det att jag blir medlem även om jag betalar in pengarna ? Om föreningen inte klarar av att hålla koll på ansökningar via ett formulär.. Hur säkert är det då om jag betalar in 440 :- på ett konto. Kommer någon att hantera det alls ? Kollar någon alls på det ? Det bör ju vara samma person som har hand om båda..

Toppen, jag hör mellan raderna en person som har bra kunskaper i ämnet.
Jag tror säkert du kan få hjälpa till att svara och göra andra administrativa sysslor om du bara talar om för föreningen att du vill ställa upp.

73 de SM0RVV
 
Med inbetalningskortet kommer medlemsbevis gällade ett år framåt och en fullmakt att använda till nästa årsmöte.


Jag tänkte närmast på det stora i A4 som jag har ramat in och tidigare hängde på väggen i shacket på förra QTH:t.
 
Back
Top