SSAs årsmöte 2013 ?

sm3swo

Well-Known Member
Någon som vet vart nästa årsmöte skall vara ?

Jag har löst och läst.. På ssa.se men inte hittat
 
Någon som vet vart nästa årsmöte skall vara ?

Jag har löst och läst.. På ssa.se men inte hittat

Jag vet inte om det blev beslutat på årsmötet i Umeå, men jag vet att någon klubb kontaktade klubben i Umeå om hur dom hade organiserat arrangemanget för att få tips.

Det är massor med intensivt jobb bakom och jag tror nästan att vissa här i Umeå höll på att knäckas av belastningen.

Det är ju som alltid en liten grupp som roddar och står i, det blir en massa möten man måste närvara på för att stämma av hur allt flyter, det blir hela tiden ändringar och ombokningar osv osv.

Fura i Umeå gjorde ett kanonarrangemang, både den här gången och förra gången dom arrangerade (för 12? år sedan), jag var inte delaktig någon av gångerna, jag återupptog mitt radiointresse lagom till det här årsmötet.

Vad jag kan tycka är att det var för lite handlare/utställare här uppe.

Alinco/Sanco var ju givetvis med

SRS/Icom var väl representerade av en filur ;) och hela modellprogrammet , men Yaesu och Kenwoods modellprogram saknades.

Limmared fanns på plats VKC likaså och även om dom bara hade med sig ett litet urval av det dom säljer så fick man ju klämma och känna på grejorna och det är ju ovärderligt.

Jag hadlade väl för någon tusenlapp av handlarna där sedan beställde jag grejor för en massa tusen efteråt av dom som hade varit där.
(Det var mässpris på Icom , men det blev en begagnad rigg istället)

Vem som än arrangerar 2013 får nog lättare att locka till sig handlare/utställare då det förmodligen blir kortare resväg.
 
Det kanske kommer något beslut i höst, bara att kolla protokollen allteftersom de läggs ut på ssa.se

Eller varför inte ställa frågan till styrelsen?
 
Jag har för mig att det brukar komma någon frivillig klubb som anmäler sitt intresse på årsmötet. Jag gillar Umeå. Lagom långt bort. Jag var upp på det förra för massa år sedan. Det måste vara mer än 12 år sedan. Det kanske var ett innan det också. Tänkte kanske någon visste något. Gissar på söder ut. För mig funkar allt norr om Stockholm. Skulle gissa på att utställare anser söder om Uppsala. Det är ju inte helt lätt att fixa ihop alla trådar till ett bra möte.

Jag håller på att planera ihop nästa års semester. Blir det för långt ner så håller jag mig nog borta. Å andra sidan har jag nog aldrig varit i Malmö eller där omkring vad jag minns.

Nåja. Jag får hålla ögon och öron öppna. Det kanske inte finns några kandidater. Då lär ju SSA få hålla i den själv misstänker jag.
 
Varför inte köra det i Eskilstuna samtidigt som den stora loppisen!
Vilken mängd besökare det skulle bli.....

/ 73 Tommy 6NZB
 
Kul att fler hade samma ide om Eskilstuna.
Läge att chartra BUSS från södra Sverige?

/ Tommy
 
Back
Top