SSAs websidestrul

Nu är även SM6distriktets sida och länksidan anpassade så de inte bryter mot SSA:s nya regler!

/ Krister -KRI
 
Måste säga att jag blir vederbörligen imponerad över dom snabba nya hemsidorna, ex DL7. Ingen långbänk där minsann.

Däremot kan man ha vissa funderingar över varför det INTE händer något på SVESSA?! Har dom åkt på semester eller ligger dom i utbildning hur man skapar en hemsida eller ännu värre, har dom svalt betet och ska ha allting snurranders på en gång?

Några nyheter har faktiskt inträffat sedan dom tog ned hemsidan men man får vara ganska väl bevandrad att hitta olika hemsidor för att få information. Är det förresten ingen officiell INFO person på SSA som ska utföra detta?

Jan
 
Hej Alla!

Måste bara få instämma med föregående. Man kan bara bli imponerad över hastigheten. Nu är det väl bara att vänta på reaktioner...eller..... har det gått för snabbt....? :)

73 / Kent -MMJ
 
Hej på er!

Ja, "INFO":n har ju aldrig varit direkt snabb....... ;)

Kör hårt grabbar!

73 de Lasse SM3RMH
 
Intressant att följa den här diskussionen. Sitter i princip i samma sits, fast med en annan inställning till livet. (Webmaster för bla SDXF och några andra stora föreningar)

Jag ser mig inte obetald slav, tvärtom. Allt beror på hur man kommer in i det hela. Avlönades inte SSA´s förre webmaster med ungdomsstipendiet eller liknande när nya sajten var uppe? Själv lär jag aldrig få något ungdomsstipendie (hehe), men det finns andra sätt om man inte ser sitt arbete som kul & ideelt.

När man driver en hemsida som man själv konstruerat - då kommer andra hemsidesnickrare att vara avundsjuka för att deras idéer inte fick vara med i layouten. Det finns sjuttioelva olika menysystem med lika många olika funktioner. Att välja rätt är något som den som konstruerar sajten måste göra, ty det är det administrativa arbetet bakom ett menystystem som kan dra iväg. Har sett många skräckexempel på menyer som är ett he----te att administrera.

Det är min syn som webmaster. Nu får jag väl titta över alla mina sidor och plocka bort eventuella SSA-loggor. Jag får ju inte tala om att jag är medlem där. Undrar om jag skall ta tipexen och måla på QSL-korten också?
 
Last edited:
Vafalls, Coca Cola -reklam, är det verkligen tillåtet? Eller är det nån hacker som tagit över?
 
Knaprig jpg-komprimering, ett färgval på text kontra bakgrund som ger rysningar, väl tydlig coca-cola reklam (§3 kanske gäller omvänt?) och sen 70 kg kodning till menyn som kanske skall bäras på alla sidor?! Nja, menyn ser tekniskt bra ut - sen hoppas jag man hittar på något användbart till premiären.

Man behöver inte, bara för att det går. Många är det som fortfarande surfar surt modem. De måste beaktas enligt mitt sätt att se det. Men om SSA bara skall se på de moderna människorna som inte är medlemmar ännu....nej....den layouten lockar inte.

Tyvärr, luktar Word-konvertering lång väg.

73´s de Jonny
 
Tja, det är väl inte organisationen som sådan som skall ifrågasättas, utan maskineriet bakom. Det finns många personer bakom SSA som gör ett kanonjobb, men det finns alltid människor som tycker dom behöver synas och ibland är det dom som inte tillhör just den kategorin av kanonjobbare. Det är sådant som vi gräsrötter hör, ser och bedömmer efter.

73´s de Jonny
 
Nu kommer nya svessa.se!

Har man nu i en vecka kunnat läsa på SSA:s hemsida. Någon som vet när den kan förväntas dyka upp igen?

Förstår inte att det ska ta så lång tid att få den färdig, såvida de inte sitter och försöker ordna allt med en gång, vilket kanske kan anses vara lite dumt. Bättre att börja med en enkel sida och sedan bygga upp den allt eftersom. Då finns ju åtminstone vissa delar tillgängliga under byggets gång. Nyhetsdelen torde tex inte vara allt för svår att få igång, se på SM7EQL:s eleganta sidor tex. (EQL, snyggt jobbat förresten, hoppas de följer din snygga och enkla layout!)

Nåväl, den dyker väl upp vad det lider...
 
Jo, speciellt som man läser:
"Vi kom i går kväll (måndag 10 november) så långt att vi i dag kan visa litet av hur den kommer att se ut."

Då tycker man att den borde vara klart för drabbning. Men det är väl att allt skall vara klart + många som tycker. Just nu vågar man väl inte släppa något som inte är "tycklöst".

73´s de Jonny
 
Dom vågar inte ens skriva någon som helst information! Undras om dom agerar som en underorganisation till FRA?
 
Ska vi rösta om årets amatörskämt?

Saxat från en åtråvärd hemsida:

"Nu kommer
nya svessa.se!"

Vad säger ni?

Jan
 
Ja nu har dom verkligen "målat" in sig i ett hörn grabbar, och färgen vägrar att torka!
73 de Teemu WKA

horn.jpg
 
Last edited:
Vi kom i går kväll (måndag 10 november) så långt att vi i dag kan visa litet av hur den kommer att se ut.

Samtliga menyer ovan är just nu blindlänkar, den nya siten byggs på en annan server med annan funktionalitet. Men här kan du i alla fall få en antydan av den nya site du kommer att mötas av under den här veckan!

Vi beklagar att siten har legat nere en tid. Tack för ditt tålamod

Detta är en kopia av SSA´s hemsida,kl14,30 031120 alltså 10 dagar senare .Det står ju it exten att vi skall mötas av en ny sida under denna veckan ( 10/11 var vecka 46).Nu har det hunnit bli vecka 47 och ingenting har hänt och inget har hörts av hem sidan.

Är det för mycket begärt att SSA s ordförande klargör om, vad och när något kommer att hända med SSA hemsida.
 
Tja, det verkar som om dom inte har någon brådska precis.
Men som tidigare skribenter påpekat behöver man ju inte
göra sidan helt klar direkt. Man skulle kunna börja i mindre
omfattning med en infosida. Den skulle kunna beskriva vad
som händer för stunden med hemsidan och även informera
om vad som händer inom SSA. Typ förhandlingarna med PTS....

Att sjösätta en ny hemsida är ett stort projekt.
Men att göra den helt klar med alla funktioner direkt är omöjligt.
En hemsida utvecklas efterhand som nya delar läggs till. Det tar tid.....
 
The story goes on and on and on....

Today 21/11 and STILL no homepage as promised 10/11 "very soon".

Too bad they can't handle it, perhaps they can handle .bat-files ... "on error gosub NIL"
 
Hos mig fungerar sidan nu !
Har rättat 20 fel sista halvtimmen och hittat ett som inte är mitt bord. Gick väl åt halva kvällen igår också.
/ 73 Tommy
(Ansvarig för VHF sidan.)
 
Back
Top