SSAs websidestrul

Är det nån som mailar dessa synpunkter till SSA fortlöpande? Antingen vet dom inte att det finns synpunkter eller så totalt ignorerar dom alla mail...
 
Som du själva har skrivigt så får man ett svar:tack för din åsikt
sen kan man ju tolka det svaret som man vill
 
Jag tolkar det tyvärr som dom totalt struntar i det man skriver. Man kan ju hoppas att dom lägger mailen på hög och rättar till alla saker efter hand...
 
Hej alla hackspettar och övriga som förhoppningsvis läsar detta,
en hemmsida skall naturligtvis vara både tilltalande och funktionellt.
Jag tycker tex att den nya hemmsidan är en bra start. Inget fel med att tilltala nybörjare på startsidan. Vi andra kan förhoppningsvis klickar oss vidare utan att behöver kompass och karta, dvs ett klick och jag vill har den nyaste informationen. För fördjupad info klickar jag sedan gerna en...två gångar till.
Och så nämdes bland kritiken lila skrift på blå botten......., jag har samma åsikt där, helt oakseptabelt, inte tillräckligt tydligt.
Om sedan arbetet har kunnats utföras snabbare kan jag inte bedömmar, men att det ligger en mängd jobb bakom det är naturligtvis skälvklart. Tack.
Till slut vill jag uppmanar alla att komma med saklig och konstruktiv kritik. Bara på så sätt kommer vi att få en hemmsida som anstår en förening som våran. Släta ut sanden i sandlådan och bidra till att vår hobby går framåt. Därför krävs dialog, självkritik och att handla i föreningens anda.

Ps. Hur är det om Hans blir putt och hävda sin personliga Copyright? Starta hela bråket om igen? (detta skall icke uppfattas som ett personligt påhopp)

73 de Axel, SM4XIO
 
Jo visst bör man ju komma med förslag och tipps om man klagar. Men när man blir bemött med ett "Tack för dina åsikter" och inget händer så tröttnar man ju ganska fort.

Men som sagt; Förhoppningsvis sparar dom all kritik på hög och betar av den när dom har tid.
 
Hej Markus,
den som har stud beteendevetenskap vet, att spara på hög och att göra när det finns tid, är dömd att misslyckas.
Jag hållar med dig att svaret "Tack för dina åsikter" tolkar jag som "vi struntar i dina åsikter". Det borde finnas tid för några fler rader.
Hoppas att de inblandade suger i sig och för allt i världen inte tappar sugen, för vi är väl vuxna människor. Dessutom tittar väl en hel del ungdommar på vår verksamhet och funderar vad vi hållar på med. Hi Hi
73 de Axel, SM4XIO
 
Välkommen till SSA Borlänge/Falun det möts man indirekt av när man entrar www.svessa.se.
Här har vi ett fint exempel på en hemsida som uteslutande handlar om dessa två föreningar och göra reklam för dem. När får alla andra klubbar i landet sätta sin prägel på hemsidan? Man får inte komma med konstruktiv kritik eller något, illa...
Under några dagar stog det på SSA hemsidan att klubbar kunde lägga till aktiviteter i ett formulär "till helgen", det var 2 veckor sedan nu. Sedemera böts texten mot "inom kort". Efter ytterligare några dagar hade SM4ATJ lagt in en nyhet om sin förenings lokala aktivitet... Hmmm jag tycker att det osar bränt, istället för att lägga krut på att aktivitetskalendern är tillgänglig för ALLA satsar han alltså tid på "markandsföra sin egen klubb" där den samme är ordförande. Jag tycker att detta är ett dåligt beteende!

Att man dessutom TOTALVÄGRAR att inse att föreningens namn är felstavat och att logotypen fattas helt är ofattbart. Men snart kanske faluns eller borlänges logotype dyker upp i alla fall, då är väl cirkeln fullbordad. Kan inte någon skicka in bilder från sin klubb till de hemliga webbmastrarna och be dom lägga upp på hemsidan så att hemsidan åter får prägeln av att vara "hela sveriges" riksorganisation.

Jag har forskat i vem som är webmaster och jag har hitintills komit fram till att SM4ATJ som också gör allt annat i föreningen är pappa till en stor del, han har nog tagit på sig lite mycket eftersom allt dröjer så otroligt.... långbänken äro fakto!

73 de Teemu SM0WKA
SSA #200
 
Jag förstår inte heller varför man inte ändrar "Föreningen Sveriges Sändare Amatörer". Det är ju helt solklart att det är fel och man har tom. samskrivit det i sidans titel (visas högst upp i webläsaren).

Föreningen heter vad den heter och inget annat. Då skall det ju stå rätt...

Possitivt är ju iaf. att kansliets sida har kommit upp... Dock med ännu ett grafisk utseende (dom är uppe i 5 olika nu tror jag).
 
Va är det här (SSA) för pajasförening egentligen? Eller snarare vissa delar inom föreningen verkar ha clowndräkten på sig. Något sådant här strul har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Men då är ju jag ung också...
Skulle inte förvåna mig om "ansvariga" börjar bry sig om hur våra lokala klubbars sidor ser ut också. Ja, då j*vlar! :rolleyes:

Tack för mig!

Mvh SM3WWO, Robert
Webmaster Gävle Kortvågsamatörer
http://www.sk3gk.net
(samt livstids ICKE medlem i SSA :D )
 
Hejja Robban !
Ja ytterligare En som har fattat vad SSA sysslar med, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att vissa vill vara livstids "ICKE" medlemmar i SSA, med tanke på det omfattande fiffel & båg som pågår.

Jag kan passa på att varna alla som har SSAs logga på sin privata/klubbsida, i enlighet med SSA anvisning 2003:4 får inte denna finnas annat än på svessa.se, så var snabba och ta bort den innan inkvisationen sätter igång. Hua...

SSA har verkligen målat in sig i ett hörn, och färgen vägrar att torka. Om SSA skulle ta till sig den allvarliga kritik som riktats mot styrelsen samt revisorer skulle nog medlemsantalet plötsligt skjuta i höjden som en raket. Det sätt som SSA nu agerar på, dvs tiga ihjäl allt, hemlighålla information för medlemmarna kommer att tillslut leda till föreningens undergång. Näe skriv motioner och Kräv att SSA ska bli en öppnare förening, allt i hobbyns bästa!

73 de Teemu SM0WKA
fd Insider som hoppat av i tid...
 
Japp! Webbredaktören med kåpyrajt är borta.
SSA anvisning 2003:4 är borta.
Domänen SSA.SE är nästan i föreningens ägo.
Få se vad som händer härnäst.
Man kanske hör av sig till Teemu för lite webbhjälp ;)

73 de Uffe
sm7sek
 
Utkastet till Informationspolicy för SSA låter faktiskt bra. Verkar som några slagits bra på det mötet.
Ser fram mot borttagandet av Javaskriptet och de stora bilderna på svessa.se. Har bara ISDN på jobbet, och det tar tid att ladda startsidan!!
Stackars dem med sämre modem.
 
Hmmm, vad händer nu med SVESSA.SE när -ATJ drar? :mad:
Allt är ju Copyright: SM4ATJ Hans :eek:
Blir det en ny sväng utan webb för SSA nu? :confused:

Ähhh, ring Teemu. Han har nog kvar den gamla på nån dammig cd-skiva
klar att kasta in på servern ;)

73 de Uffe
sm7sek
 
Ähhh, ring Teemu. Han har nog kvar den gamla på nån dammig cd-skiva

Jag har erbjudit min hjälp så vi får väl se... Nu är ju i alla fall dom 4 hemliga webbmastrarna borta. Jag tror att det är viktigt att SSAs styrelse får diskutera frågor kring hemsidan i lungn och ro nu så att inga idiotiska hast beslut tas igen. Jag är övertygad om att i sinnom tid kommer en helt ny organisation kring hemsidan växa fram som möjliggör en vital och uppdaterad fräch SSA webbsajt.

Vi får lugna oss tills årsmötet och se sen, jag är övertygad om att man denna gång kommer att fråga oss medlemmar hur vi vill ha det, så att det blir rätt från första början.

/Teemu WKA
 
Man beslutade på senste styrelsemötet att lägga ut skötseln av hemsidan på sektionsledarna, den tillträdande ordföranden, samt den befintliga. Dom har haft ett möte igår där dom förmodligen kommit fram till någon form av koncensus vi nog får ta del av rätt snart. Vi låter dem vara i lugn och ro veckan ut i alla fall...

Jag är övertygad att en ny hemsida kickar nog igång rätt snart. (I alla fall kommer den gamla att få betydligt fler "guldkorn" än på sitåne)

73 de Teemu WKA
 
Back
Top