Städning på HAM.se

sm6nzb

Well-Known Member
Hej

Följande användare har fortfarande SVESSA.se mail adresser och är således okontaktbara.
Några är dock aktiva så passa på att justera mailadressen !

SM5XZY, SM5UBH, SM5KUX, SM2IAR, SM1ALH,

Några är säkert SK , frid över deras minne.

/ 73 Tommy
 
Last edited by a moderator:
Några borttagna pga ingen aktivitet på 10 år och 0 inlägg.
sm7svy, sm7olc, sm6vwr, sm6dbq, sm6afh, sm4yoe, sm4lmv, sm2yer, Olabandola =sm5yfi,

/ 73 Tommy

PS ni är hjärtligt välkomna att bli med igen ! Nu är Callet ej låst till ev gammalt mailkonto/bortglömt password eller dyl. DS
 
Hejsan Tommy!
Du mår bra ser jag. Det glädjer mig. Friherrelivet är fantastiskt tycker även jag!
Jag söker ett inlägg som låg inne för 2-3 år sedan .och jag hittar det inte. Hur mycket historia finns kvar. Innan sista förändringen upplevde jag att jag hittade i äldre material. Hur göt man och vad gäller?
Ska vi ta på direktmail?
Tore SM7CBS
 
Hej Tore.

Jag tror allt ligger kvar men tycker att sökning inte fungerar.
Sökning via Google brukar ge bättre resultat för det som ligger på HAM.se.
Vet du vem som skrev så kan man gå den vägen..
Vet du vilken avdelning så kan du gå ner den vägen.

Apropå städningen, jag ändrar alla SVESSA adresser till SSA, verkar som de flesta finns där och bara glömt uppdatera

Du kan mail på sm6nzb@gmail.com om du vill.

/73 Tommy
 
NZB DE EQL

Går det att fixa till så att bilderna vi laddar upp blir synliga som tidigare? Här kommer bara filnamnen upp och man måste klicka upp filen för att se bilden vilket är synnerligen opraktiskt.

Sedan tycker jag att inställningen för max tillåten filstorlek är onödigt hårt ställd. Jag har vid några tillfällen försökt ladda upp pdf-dok utan att lyckas och inte heller lyckats spara om dom i tillräckligt litet format. Exakt vilka maxgränser för olika filformat gäller idag?
 
Ett blidprov

IR_2323.jpg

OBS! endast ett bild på måfå för att prova.

Jag har nu lagt till bild på ett annat sätt än tidigare och då funkar det.

/Micke
 
Jag använde Bifoga bild-knappen i stället för gemet/billagor.

.......men nu funkar det inte längre:)
nå´t är galet.

Alla bilder som jag tidigare har laddat upp ligger sparade på Ham någonstans.
De bilder som inte syns ligger i en cache och har då inte registrerats som bilder.
Jag laddar oftast upp .jpg men dom är försedda med .gif ändelse !?

korrekta bilder anges sedan i inlägget med
De bilder som inte syns ser ut så här,

Kanske kan detta belysa problemet för den som har koll på kodningen.

---------------------------

Har nu lagt till mer bilder i andra trådar och det fungerar men...
Max filstorlek 100kB som förut men som det nu verkar så gäller även att bildstorleken måste begränsas.
Fick upp en bild som var 240X240 pixlar. 640X480 var för stor.

/Micke
 
Last edited:
Hur skulle det vara att städa bort "klibbigheten" från de över två år gamla recensioner som visar sig överst på "sändare och mottagare"? Det känns lite irriterande att alltid behöva scrolla förbi dessa gamla trådar för att komma till senaste inläggs.
SM0APK
Stig M
 
När man söker nya inlägg via "New Posts" och får en träff, då visas trådskaparens avatar och namn och inte på den som gjorde senaste inlägget - vilket jag nog förväntar mig.
 
Hur skulle det vara att städa bort "klibbigheten" från de över två år gamla recensioner som visar sig överst på "sändare och mottagare"? Det känns lite irriterande att alltid behöva scrolla förbi dessa gamla trådar för att komma till senaste inläggs.
SM0APK
Stig M

Klicka direkt på New Posts så slipper du söka igenom varje forumsdel efter nya inlägg/poster.

new.JPG
 
När man söker nya inlägg via "New Posts" och får en träff, då visas trådskaparens avatar och namn och inte på den som gjorde senaste inlägget - vilket jag nog förväntar mig.

Längst ut till höger ser jag vem som gjort senaste inlägget, ser det inte lika dant ut hos dig?

ham1.JPG
 
Förvisso - men om du klickar där får du bara info om personen - den ledtext/ikon som ska klicka på är den
som beskriver trådskaparen - i min värld en smula ologiskt.
 
Inte om du klickar på datumet, Bengt. Då kommer sista inlägget.
Klickar du på användarnamnet kommer profilen upp. Logiskt,
tycker jag ;)
 
Jag vill ha en samlad klick yta och att gå ut längst ut i högermarginalen för att klicka eller ens flytta blicken är ett avsevärt omak ;)

Men allvarligt talat så önskar jag som sagt att det var i vänster kolumnen man såg vem skrev senast, men sysadmin är kungarna och
jag följer deras vilja!

Förresten vad gör du här Christian, ska inte du hänga upp loopar, ju!
 
Jo, om det inte regnade så förb***at så skulle den varit uppe för länge sedan.

Ber om ursäkt för OT.

Vad gäller visningen av senaste inlägg, så är ju vänstersidan upptagen med trådrubrik
och trådskapare. Du är för lat helt enkelt Bengt ! :)
 
Eftersom det här är en helt ny forumsprogramvara har jag dålig koll på vad som kan ändras på och vad som är hårdkodat. Kanske skulle vi behöva någon lite mer kodkunnig än mig och NZB som hjälper till. Jag försörjer mig på systemdrift och hackar vb/powershellscript om dagarna men ägnar mig inte speciellt mycket åt traditionell programmering.

Jag får snacka ihop mig med Tommy och Martin någon dag framöver...
 
Ni gör ett gott arbete med ham.se, jag kommer bara med förslag om hur jag vill ha det.
Som jag skrev tidigare så se det som användar feedback från en användare - och min
kritik är, som det verkar inte relevant för andra.
 
Back
Top