Störningar från solcellsanläggningar

Jag kör Linrad med ca 8 timmars vattenfall för att se när det är norrsken. Även störningar syns.
/Jan
20231125b.gif
PS
Jag hade lite brått när jag skrev... De röda ringarna markerar var man ställer in hur många FFT man tar med per pixelrad i vattenfallet. Hastigheten beror även på frekvensupplösningen i FFT. Bara att labba och hitta en fart som passar det man vill bevaka.
/Jan
 
Last edited:
SDRuno.

Another great plugin improvement is the squelch-activated record facility in the audio recorder plugin. This allows recording only the active signals which break through the squelch threshold setting. There is another new video that demonstrates this:

 
SDRuno.

Another great plugin improvement is the squelch-activated record facility in the audio recorder plugin. This allows recording only the active signals which break through the squelch threshold setting. There is another new video that demonstrates this:

Aha. Verkar passa perfekt. Ska prova.
 
Störningen tycks komma från en led-belysning placerad i grannens fönster.
Troligtvis en typ av växtbelysning som styrs med timer.
Dock var timern ca 15min tidig i kväll. När störningen dog gick jag ut på gatan och kollade.
Mycket riktigt så var lampan släckt.
Jag hade tidigare under dagen varit uppe på 8:e våningen och lyssnat med min AM radio som tydligt avslöjade att det fanns en störkälla på andra sidan väggen.
Nu gäller det att ta det diplomatiskt......suck! jag har ju brottom.
 
Här måste ageras taktfullt.

Föreslår en två-lagers Alladin-ask där översta lagret ersatts med klämferriter
+ instruktion vad som måste göras innan askmottagaren
kommer åt det underliggande lagret med chokladpraliner...
 
Jag kör Linrad med ca 8 timmars vattenfall för att se när det är norrsken. Även störningar syns.
/Jan
View attachment 11132
PS
Jag hade lite brått när jag skrev... De röda ringarna markerar var man ställer in hur många FFT man tar med per pixelrad i vattenfallet. Hastigheten beror även på frekvensupplösningen i FFT. Bara att labba och hitta en fart som passar det man vill bevaka.
/Jan
OK. Ska se hur det funkar. Jag känner inte igen interfacet. Kanske för att jag använder nybörjarmoden. Jag använder bara LINRAD för att jämföra fasen mellan två bärvågor i mitt pejlsystem så det är väldigt basic. Har bara koll på någon procent av alla finesser.
 
Belysningen är trasig och brandfarlig, men du kan köpa en ny.
Belysningen var helt ny.
Jag erbjöd mig att kolla upp vad som kunde vara felet men grannen bjöd inte in mig.
Dom tog det hela med ro och stängde av lampan "vi köper en ny" sa dom.
 
Back
Top