Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
God kväll!Jag har Vattenfall och de har haft mätaren uppsatt i ett par år nu.
Innebär det det här att de har bytt kodningssystem då?
Tidigare har jag hört att de kört via GSM.
Hade tänkt sätta upp något bättre antenn för 160 m men med detta
oväsen kanske jag inte gör detta, måtte det upphöra.
Hör ni i övriga delar av landet detta?
Nån som har en aning om vad det kan ha varit?
Eller hörs det fortfarande i någon del av landet?
Nej den låter inte som någon av dina länkar SM0NCL.
Och bandbreddden är enorm.
Hörde den på en transistoradio med mellnvåg, men jag kunde inte få någon rättning med ferritstaven, i bandkanten där BC statioerna slutar, c:a 1600 kHz. den hörs över 2000 kHz, hur långt skall jag lyssna i kväll.
QSB är selektiv och det kan man ju förutsätta, dvs om den är som starkast vid 1950 kHz så kan den vara nere på 1845 kHz. Så man får lyssna en längre tid.
400 kHz på dessa låga frekvenser är en mycket stor bandbredd, vad har man för antenn tro?
En bredbandsdipol för 1,5 till 2 Mhz med 10 dB gewinn?
Eller kan det vara en EH antenn tro.
Vinkelslipen blir starkare och starkare hela kvällen och mycket stark framåt 23 tiden.
Nej den låter inte som någon av dina länkar SM0NCL.
Och bandbreddden är enorm.
Hörde den på en transistoradio med mellnvåg, men jag kunde inte få någon rättning med ferritstaven, i bandkanten där BC statioerna slutar, c:a 1600 kHz. den hörs över 2000 kHz, hur långt skall jag lyssna i kväll.
QSB är selektiv och det kan man ju förutsätta, dvs om den är som starkast vid 1950 kHz så kan den vara nere på 1845 kHz. Så man får lyssna en längre tid.
400 kHz på dessa låga frekvenser är en mycket stor bandbredd, vad har man för antenn tro?
En bredbandsdipol för 1,5 till 2 Mhz med 10 dB gewinn?
Eller kan det vara en EH antenn tro.
Vinkelslipen blir starkare och starkare hela kvällen och mycket stark framåt 23 tiden.
Hos mig med min sangean kortvågsrx låter det ungerfär: tap tap tap brrrr tap tap tap brrr hörs ända från långvågen och halvvägs uppåt. På en del frekvenser rätt starkt och andra svagare...