Suhner N 50 Ohm

SM0YDO

Well-Known Member
Hej har en sån här låda med Suhner N 50 Ohm kontakter och funderar på vad det är för gånga om det går att får att få tag i en gängtapp
så skulle man kunna gör några gängor i en låda till något projekt

mvh sm0ydo
 

Attachments

  • 22291A56-6A8F-42FB-B23C-DD57ABAD5F3E.jpeg
    22291A56-6A8F-42FB-B23C-DD57ABAD5F3E.jpeg
    1,4 MB · Views: 26
N-kontakten har en tumgänga (5/8 24 UNEF) men andra änden ser mindre ut. Hittar du inget datablad på kontakten på nätet så är ett sätt att få tag i gängtolkar så du kan mäta upp vad det är för gänga. Hittar du inga tolkar så mät upp vad du har för diameter med skjutmått på chassi-sidan och mät med skjutmått så exakt det går mellan gängtopparna, mät över så många gängor som möjlig så kanske jag kan hjälpa dig.
 
Har slängt påsen där kontakterna låg i ifrån början med typbeteckningen eftersom den vart dålig och jag plockade om
men det finns en ritning på nätet någonstanns på Huber Suhner funderade på om det skulle kunna möjligt att det
kanske finns gängtappar på Sifvert skruv i Västberga om man kollar med bild sök på nätet kanske.

mvh sm0ydo
 
Provade med Sifvert skruv men dom hade inte låga M 14 x 1 muttrar med den här stigningen

men på ebay ser det ut att finnas som vanligt när man inte hittar det någon annannstans som vanligt men det tog ett tag innan jag kom på det somvanligt

 
Back
Top