Skrevs ursprungligen av SM6VKC
Det verkar som luften gick ur diskussionen om användning av klubbsignal sedan det ännu en gång blivit konfirmerat av PTS hur det ligger till.
Varför ska vissa spela storebror i detta forum (och andra) för att sedan tystna när det visas att dom (den) har fel?
Måste man vara så duktig och leta efter något att hänga upp sig på och gnälla om?
Vi har en myndighet som ska ägna sig åt att jaga bovar och banditer på banden.
Ägna tiden åt att jobba FÖR dina amatörradio kamrater, inte mot dom!
73,s de Peter sm6vkc
Jag vet inte vem eller vilka du benämner vissa. Det vore mer upplysande om du försökte exemplifiera istället för att slå rundpallar i luften.
Själv avser jag inte att skriva mer i denna sorglustiga händelse. Att djupt inblandade licensöverträdare ringer till PTS och sedan återger vad de "hört" imponerar inte på mig. Vad har jag för bevis för att samtalet ägt rum? Enbart uppgifter från telefonören räcker inte.
Dina åsikter iövrigt visar bara på den allmänna nonchalans som du har när det gäller de förordningar som finns.
Debatten har spårat ur. Skriverierna verkar bara komma till för att hålla liv i en sak som readan är utagerad. Är det inte tröttsamt att såga i sågspån. Är det inte ännu mer tröttsamt att .... nä jag orkar inte. Detta är orsaken till att jag inte vill skriva mer.
SK6SJ har på banden, och i diverse diskussionsfora visat att man gärna hoppar på andra och själva framställer sig som "kära vänner" och "kära klubb". Dessa "kära klubbvänner" är alltså vita som snö. Alla andra, dvs de som har kritik att framföra, är busar och huliganer som förföljer den "kära klubben" och de "kära vännerna"
Ja, herregud, det är så man kan skratta ihjäl sig. Jag vet hur allt började. Kommer du inte ihåg Janne, WXL, hur du försökte svärta ner mig som person på den tiden du var en så "kär vän" med Hugo? På den tiden då Hugo hjälpte dig med din licens. På den tiden du och Hugo talades vid på 3755 varje dag. På den tiden då allt var frid och fröjd. WXL varför har du tagit kort av mitt hus? Är det för att visa dina "kära vänner" hur en riktigt dålig amatör har det ?
Hans DLZ