TÄnkvÄrt InfÖr Nya Året!!!

sluggo

Well-Known Member
Kasta endast sten, skit och annat på andra människor om du är HELT felfri själv och inte kommer att göra fel. Förlåta är en storhet!!!

Bemöt och behandla andra människor på samma sätt som du själv vill bli bemött och behandlad!!
God fortsättning och ett GOTT NYTT ÅR.
SM6KTC
 
De fromma förhoppningar som KTC framför passar mycket bättre på ett annat forum. Det forum som startade efter det att HAM.se rensat upp bland de värsta stenkastarna.

KTC som är registrerad medlem på detta detta nystartade "forum" borde i första hand skriva av sig sin Nyårs önskan där. Han borde vid det här laget känna till att de flesta stenar kommer från hans vänner därstädes.

Hasse DLZ
 
Mycket som är skrivet är både vackert och trevligt - i teorin. Försöker man sedan överföra det skrivna till den verklighet vi lever i då blir det genast mer bekymmersamt.

Den som tror sig om att vara välinformerad genom att läsa en dagstidning var femte månad får nog finna sig i att bli överkörd av den som läser sin tidning varje dag. Samma sak gäller HAM.se....

Orsaken till att det numera är lugnt och trevligt på detta forum är att samtliga bråkstakar är utkastade.

Hasse DLZ
 
Knepig hemsida du har EML. Har jag förstått det hela så att du tjänar pengar varje gång jag går dit och tittar på en bil som rullar fram på en väg?

Texten uppmanar mig att skicka denna adress vidare till så många av mina vänner som möjligt. Då tjänar du ännu mera pengar eller ....???

Jag kanske är dum men det låter mycket likt någon sorts pyramidspel. Rätta mig gärna om jag har fel.

Förutom den rullande bilen så hittade jag ingenting som handlade om dig personligen.

Hasse DLZ
 
Jag ser att EML har ändrat i sin originaltext. Min uppfattning är att EML använder HAM.se till att göra reklam för ett företag som i mycket liknar ett pyramidspel. Sådant bör vi undvika. Det finns många andra platser i cyberrymden där man kan få en hemsida och e-postadresser. Dessutom talas det i texten om att man kan tjäna pengar på sina vänner. Ytterligare en orsak till att vara försiktig.

Hasse DLZ
 
Jag är ny här på forumet och är inte så kunig "tummen mitt i handen" men jag håller med föregående tallare sm7dlz

Med min egna erfarenhet av hemsidor så är det ingen hemsida det är en url fyld med ovesentlig onformation.

fult att känna pengar på vänner och bekanta.

mvh Ronny "sm6ycl"
http://www.capri-mk2.com
inte så mycket med radio att göra men det är än min första hemsida i vertion 2
 
Till skillnad från "pyramidspel-hemsidan" är ditt hem i cyberrymden välgjort och informativt. Well done!

73 Hasse DLZ
 
Vad har dina ekonomiska intressen med amatörradio att göra??? Dessutom, att falskeligen utge sig för att ha en hemsida på en viss adress bara för att locka dit människor och tjäna pengar på dessa "locktoner" är omoraliskt.

Du får gärna svara på följande frågor:

1. Vad skiljer den adress du lämnat från "vanliga" pyramidspel?
2. Tjänar du själv pengar på dina besökare, isåfall hur mycket?
3. Varför använder du ett amatörradioforum för att bedriva privataffärer?

Hasse DLZ
 
Back
Top