Team Viewer consol

sm0fus

Active Member
Hej,

Finns det någon som är bra på Team viewer? Jag har använt det några år för att automatiskt kunna koppla upp ett fjärrskrivbord som är kopplat till min remote radio. Detta har fungerat bra men nu efter vinteruppehållet lyckas jag inte få upp fjärrskrivbordet. Jag ser remote datorn i min consol på klientdatorn och den är qrv. När jag klickar anslut så blinkar det bara till men inget fjärrskrivbord dyker upp. Någon?
 
Jag är ingen expert men har också haft en del krångel med Team Wiever till min remotestation så jag har bytt till Crome Remote Desktop vilket funkar klockrent. Inte riktigt lika bra upplösning på bilden men jag använder den inte till att se något spektrum eller liknande så det räcker väl till ändå för mitt behov och det är också gratis och lätt att installera.
 
Jag är ingen expert men har också haft en del krångel med Team Wiever till min remotestation så jag har bytt till Crome Remote Desktop vilket funkar klockrent. Inte riktigt lika bra upplösning på bilden men jag använder den inte till att se något spektrum eller liknande så det räcker väl till ändå för mitt behov och det är också gratis och lätt att installera.
Tack för tips!
Nu tror jag att jag fått fart på det. Det verkar inte gå att ansluta längre via Console modulen utan licens. Så jag gör en installataion "endst kör" och loggar in på mitt konto och den vägen kan jag få kontakt och remote screen.
 
Back
Top