Telcom TE-150

SM0DOU

Member
Om du använder Telcom TE-150:

För dem som inte vill bygga en laddare själv (enligt den utmärkta artikeln i QTC) så finns det tvåfacksladdare att köpa i Tyskland.
Handlade just en sådan för cirka 270 kronor och då ingick åtta stycken AAA NiMH ackar samt två headset.

Produkten fanns på båda av de i Tyskland så vanliga varuhusen Karstadt och Galleria-Kaufhof . Den säljs som tillbehör till WT77 som är vad TE-150 kallas där. En liknande laddare finns också hos Conrad Electronics.

För två WT77-tranceivrar tar man cirka 550 kronor http://www2.kaufhauskataloge.de/dnt_-WT77_Bike-Set_Funkgeraete_28724.html

Elgiganten har visst slutat att sälja TE-150. Om någon vet var man kan få tag på dem i Sverige, eller känner till någon annan PMR-radio som lätt går att bygga om till 70-centimetersbandet, ja då kan ni väl vara hyggliga och tala om det för oss andra på listan.
 
Hej, tack för info Gunnar.
Conrad länken fungerar dock inte för mig.

( alltid får man klagomål när man gör något, SRI )

/ 73 Tommy
 
Conradlänken är jättelång och mejlprogrammet klarar visst inte av den. Dessutom visade den sig var beroende på hur jag sökt den gångne. Gå i stället till www1.conrad.de och leta upp DOPPELSTANDLADER F. PC ONE/DOUBLE
Artikel-Nr.: 930335 - U0
Preis 14,95 EUR

Den finns under Funk.
 
Hej!
Någon frågade om var det går att köpa TE-150.
Kolla med SM6GDU, Bengt Han har sålt TE-150 till lägre pris än
Elgiganten. Tel. o adress finns i Callbok på SSA:s hemsida.

73 Janne
 
Jag fick se att Clas Ohlson säljer Telcom Twintalker. Till den finns två laddare med 8st laddningsbara Ni-MH batterier för 149kr. Kanske den går att använda??

Om man kan hitta ombyggnads schema till dom. Dels har man en bättre(?) antenn och bättre pris: från 398kr. Laddare och batterier 149kr...

Fredrik SM6VTT
 
Skrevs ursprungligen av SM6VTT
Jag fick se att Clas Ohlson säljer Telcom Twintalker. Till den finns två laddare med 8st laddningsbara Ni-MH batterier för 149kr. Kanske den går att använda??

Om man kan hitta ombyggnads schema till dom. Dels har man en bättre(?) antenn och bättre pris: från 398kr. Laddare och batterier 149kr...

Fredrik SM6VTT

Hej Fredrik
Funderar på om detta är samma http://www.pulsarfm.nl/tt3000.htm

/Manuel
 
Elgiganten säljer TE-157 * 2 för 399 kr. Finns oxo ett kit innehållande ackar*2 och laddare*2, pris ?

Göran/JNS
 
Skrevs ursprungligen av SM6JNS
Elgiganten säljer TE-157 * 2 för 399 kr. Finns oxo ett kit innehållande ackar*2 och laddare*2, pris ?

Göran/JNS

Var hittade du det kittet ??
Hittar bara för Topcom radion.

Och om ni skall köpa sån radio på elgiganten skriv ut sidan och visa försäljaren, för priset är en hundring billigare på hemsidan än i affären......
(om jag minns rätt!!)
 
Back
Top