SM2OWW
Well-Known Member
Nu har första sändningen kommit från Banggood, dom delade sändningen så det lär väl komma lite små prylar nu och då under ett antal månaders tid!
Men, nu tänkte jag ta reda på om prylarna i första sändningen är skräp eller användbart...
Vad är lämpliga test för att se om dessa 50Ω BNC Male To Female Plug High Frequency Test Socket Oscilloscope Probe är något att ha?
Har mätt ohm med en bra multimeter, alla fem ligger inom 49,8 - 50,1 ohm
Jag har med NanoVNAn som är calibrerad med testsladdarna gjort två mätningar;
0,5 till 500MHz och öppen i andra änden ger SWR
0,5 MHz 1,0:1
200 MHz 1,1:1
500 MHz 1,2:1
0,5 till 500MHz och andra änden ansluten till CH1
SWR varierar mellan kring 1,8:1 till 2,1:1
Gain varierar mellan -3 till -4 dB
Kan man utifrån dessa mätningar och resultatet avgöra om det är användbart eller ej? Finns det någon annan mätning som kan visa på vad det är för kvalite på dessa?
Men, nu tänkte jag ta reda på om prylarna i första sändningen är skräp eller användbart...
Vad är lämpliga test för att se om dessa 50Ω BNC Male To Female Plug High Frequency Test Socket Oscilloscope Probe är något att ha?
Har mätt ohm med en bra multimeter, alla fem ligger inom 49,8 - 50,1 ohm
Jag har med NanoVNAn som är calibrerad med testsladdarna gjort två mätningar;
0,5 till 500MHz och öppen i andra änden ger SWR
0,5 MHz 1,0:1
200 MHz 1,1:1
500 MHz 1,2:1
0,5 till 500MHz och andra änden ansluten till CH1
SWR varierar mellan kring 1,8:1 till 2,1:1
Gain varierar mellan -3 till -4 dB
Kan man utifrån dessa mätningar och resultatet avgöra om det är användbart eller ej? Finns det någon annan mätning som kan visa på vad det är för kvalite på dessa?
5 Pcs Y1078 50Ω BNC Male To Female Plug High Frequency Test Socket Oscilloscope Probe
Only US$19.62, buy best 5 pcs y1078 50Ω bnc male to female plug high frequency test socket oscilloscope probe sale online store at wholesale price.
www.banggood.com