Test på 2m/70cm !

SM0HXO - Sven

Well-Known Member
Jag har en duobands 2m/70cm antenn(horisontell) här på mitt QTH(Sundbyberg) och i riktning Åmål, skulle vilja testa till motstation. Det är inte lönt att ropa allmänt anrop på 144.300 så jag försöker att få till ett "sked" via forumet här. Det är ingen brådska men kanske kan genomföras under helgen. Det går att ringa till mig på 070 370 8628.

/Sven.
 
Hej Sven!
Jag hörde att brusspärren öppnade på riggen en trappa upp när vi satt och åt lunch för en stund sen, kanske var det du?
Jag vrider antennerna några grader åt vänster, de pekar på Gotland för närvarande, och ropar några gånger. Hoppas det kommer igenom på sidan av din antenn eller att du kan vrida lite. Här 2x 17 el på 23 m och ca 170 W SSB, 200 W CW. Och frekvensen inte väldigt noggrann, inom några hundra Hz. TS-700 har inte bättre skala...
Hoppas vi hörs!
/Jan
 
Sådär!
20 min lokal-QSO efter några CQ på 144300, men blev bara lokalt. Jag ställer riggen i FM-läge med squelchen nätt och jämt tyst och antennerna mot Stockholm. Det brukar börja låta vid S3-S4 SSB eller CW.
/Jan
 
Jag kan inte rikta över väst för då pekar jag in i ett betongkomplex - tyvärr. - SM6POP har jag hört vid tidigare tillfälle men då vertikalt. Min uteffekt begränsar sig till 100W erp. Radion står i lyssning på 144.300 under em - kvällen.

/Sven.
 
Kom just hem men kanske i morgon, det kan vi testa, jag är ju i Åmål. Har kört och nått fram till era trakter på cw och FT8.
Vilket trafiksätt vill du att vi försöker på?
73 de SM6POP
 
Back
Top