Testresultat VHF i QTC11/2006

sm4rpq

Active Member
Är det bara jag som är besviken på de resultat som fanns i senaste QTC? Att bara presentera topp 20 på 2 & 70 och 10 på övriga band känns helt värdelöst på något sätt. Jag antar att det var t.f. redaktörens eget initiativ att slakta så friskt, men det gör inte saken bättre.
 
Resultaten i QTC 11

Hej

Ärligt talat så sände jag in endast det som publicerades.

Jag tyckte mig förstå att det hade blivit alldeles för mycket om 3 månader plus 2 kvartalstester skulle publiceras i samma tidning.

Felet var ju att jag missade en deadline ( och ingen påminde i tid )
och sen inför nästa nummer "försvann" det jag sände till redaktören i samband med att Ernst tog över igen.

Ingen skugga över Ernst.

/ 73 Tommy SM6NZB
 
Jasså på det viset.

Jag tror i alla fall att det är viktigt att få igång en debatt om vad som skall publiceras. Att bara ha med de bästa ala QTC11 tror jag inte gör någon lycklig, och det är trots allt fortfarande en hel del radioamatörer som inte är "begåvade" med datorer och internetanslutning och som har QTC som enda sätt att se resultaten. Dessa listor är annars ett av få bevis i QTC om att det verkligen försiggår trafik på amatörbanden även i Sverige.

Jag anser att alla har rätt att få sina resultat publicerade. Om något skall göras får vi väl ändra på formatat så att det tar mindre plats. Kanske någon av kolumnerna kan tas bort i QTC. Lokator och Klubbtillhörighet är väl kandidater till uteslutning. Sen kanske inte topplistorna behöver publiceras mer än kvartalsvis.
 
mindre testinfo

Hej

Bra med lite konstruktiva ideer Leif. du är ju dessutom i position att kunna göra det möjligt !

Jag tycker dessutom själv att BRA testkommentarer är mycket värt.
Kommentarer typ: "dåliga konds igen" vill jag helst bara stryka men kul med info när någon kommer igång igen, fixar bättre grejer eller varför nån bara fösvann mitt i ett QSO när
säkringen gick osv...

/ 73 Tommy SM6NZB
 
Hej på er!

Kommentarer med rig, antenn o annat prestandarelaterat tycker jag är intressant. Då kan man bedömma nåt resultat i förhållande till utrustningen. Plats 47 kanske blir en topp-placering om nån kör 5W och dipol i hotellfönstret.

/Jan
 
SM7NZB said:
du är ju dessutom i position att kunna göra det möjligt !

Det är just detta som är en anledning att jag vill hålla mig undan så mycket som möjligt från dom här debatterna. Jag vill inte gärna bli anklagad för att prata för mycket i egen sak.
 
Tycker nog att resultaten är viktigare än kommentarer.
Det finns så många olika sätt att tycka om kommentarer.
En del tycker det är intressant att läsa att det var aurora, andra om aktiviteten, andra om uppsättningar och andra om man körde något speciellt.
Om nu manusstoppet missades så är det väl förståligt att resultaten förkortades 1 gång.

73 de Magnus
 
Back
Top