Tjugonde april 2004

SM7YGZ

Well-Known Member
Hej alla radioamatörer !!!

Satt uppe inatt 00.00 till ca 01.30 och lyssnade runt och körde ett par QSOn på 80m, vilket tryck !!! Trevligt att SM6XNO satt och kallade på alla "nya" radioamatörer och hälsade oss välkomna. Även ön Ven, EU-137, var aktiv vet inte om det var just för detta magiska tillfälle.

OK, hoppas vi hörs på dom lägre banden !!

73

SM7YGZ Robban
 
Hade inget för 80m, kört lite på 15 och 20.
Fick Martinique, USA, Malawi och Japan.

73 Magnus
 
Trevlig, trevligt grabbar. Det är kul att ni trivs på kortvågen, fina DX du fick Magnus. Var inte QRV vid 12 slaget, alldeles för trött. Men idag har jag pratat med många nya amatörer på kortvågen, det var kul för det har varit väldigt tyst på 80m sista tiden. Har fått ihop mitt DXCC för rätt så länge sedan, men det är kul att plocka DX-stationer.

Ha det gott grabbar vi hörs på kortvågen.
 
Ja, när det går är det kul. Satt igår och ropade i över 2,5 timmar på 7Q7MM men inte då........
Får försöka idag igen.

73 magnus
 
Jag med, får utav någon anledning bara ut 80W på 20m trots 1,1:1 SWR???
På 10 och 15 får jag ut 100W. Inte för att det är så stor skillnad men 1KW vore bättre, men inte för grannarna HI HI
 
Det handlar inte om effekten grabbar, bara rätt teknik! Titta på ex SM5IMO som kör över 200 länder på ett år med bara 5 watt !
 
Jo du har rätt men när man förösker göra sig hörd så körs man över av dom starkare signalerna. Skulle vara kul och få lära sig lite om SM5IMO teknik.
 
Helt rätt som SM5DXV skriver, ropa vid rätt tillfälle. Ibörjan av ett DX är det många som försöker få kontakt, låt de stora slutstegen fixa sin kontakt. Det blir alltid lugnare längre fram.
 
Back
Top