Transformator- & motorlindningshandböcker - gratis

SM2GXN

Well-Known Member
Fixar i shacket och hela tiden dyker det upp prylar jag inte längre behöver och bland dem återfanns dessa ovärderliga pärmar. Som skrivet är de helt gratis men frakt betalas av den lindningssugne som förhoppningsvis vill placera dem i sin bokhylla.

Attachments

• Trafo- & motorlindning.jpg
    Trafo- & motorlindning.jpg
    1,7 MB · Views: 25
Tyvärr är pärmarna redan bokade Tommy, men jag kan absolut tänka mig att skanna in materialet så att det även finns elektroniskt. Tar lite tid men ganska enkelt då det är lösa blad. Jag småfnissade då du skrev "intressent" för det brukar jag skoja och kalla våra katter då de hoppar upp på köksbordet och ser sugna ut på vad som dukats fram och namnger dem då intressent(er).

En gång i tiden hade jag dessa pärmar, bobiner, kärnor mm.
Men, det försvann, om inte spårlöst så genom missförstånd.
Har saknat pärmarna ibland.
Har dock en motordriven AVO winding machine kvar!

Vi hade en lindningsmaskin på gymnasiet där jag jobbade men någon gjorde en omdömeslös förrådsrensning utom min vetskap och då slängdes den; vilket var förb... irriterande minst sagt! Såg nu att två av de tre pärmarna har likadant innehåll så m.a.o. behöver jag bara skanna in två av dem. Det blir då två PDF:ar med en eventuell storlek som kanske vardera överstiger vad de flesta e-postadresser tål med, men det får vi lösa på något sätt om så blir fallet. :cool:

Jag har en automat-scanner och skulle kunna ordna scanning med nedladdningsbar länk om det underlättar :)
Tack för det schangtila erbjudandet, men blir lite besvärligt då pärmarna redan är utlovade och ska dessutom skicka dem per PostNord till veckan. Bladen i pärmarna är av det rejälare slaget och vet inte vad för sorts skanner du har, men stöter den inte på patrull om det är 240 grams papper? Om jag kan ladda upp de inskannade bladen till dig och du delar en länk för nedladdning så vore ju det kanonfint! :)

Back