TS-2000 och PSK31

The_one

Well-Known Member
Hello!
Finns det någon i vårt avlånga land som vet hur man kopplar för att köra PSK31 till Ts 2000.
Jag har fått mottagningen att fungera men får inte iväg modelationen dvs sändaren tänder upp men sedan händer inget mer.
Dock så öppnar den microfonen.

Tacksam för hjälp!

73 Andreas
 
hoppas att Tapio(aka Tapsa) läser detta för han kan lösa det, ham radio deluxe o ts2000
 
Ts-2000

Hej.

Körde några år PSK med TS-2000X. Om du använder AAC2 in/ut gång så kolla meny 50. Använd inte höga effekter (max. 30 W) och sparsamt ALC eller inget alls. Om det blir mycket ALC så går drivsteget sönder TS-2000:n. Transistorbyte kostade 2 kilo kronor.
 
Hello!
Tack för era svar!
Mitt problem är att jag inte får ut något modelation!
Jag kan ta imott signalen och jag kan styra riggen men jag ser att jag inte skickar ut något.
Jag har använt mig utav pin 3, 11 plus GND. Direkt ifrån datorns ljudkort.


73 Andreas
 
Hej igen.

Jag kommer inte ihåg vilka stift det var men du ska koppla audio in, audio ut, PTT och 3 st separata skrärmar = 6 kablar totalt. Kolla meny 50 där styr du in/ut gående nivån. Jag hade inte några problem mina Signalink eller hemmabyggt modem. SK6EI använder TS-2000 och hemmabygge.

//SM6SLJ/TL
 
OK....
Skall jag ha en separat PPT? (Vart och Hur?)
Fixar inte programmet det?
Den ställer sig i TX läge när jag vill det men det kommer inget ut.
Måste jag ha ett "moden" imellan riggen och datorn?

73 Andreas
 
Kan min inte köra line in från datorn direkt till mikrofon kontaketn?
I o m att det redan finns en PTT i programet så är det ju bara ljudet från datorn som skall in... eller?

73 Andreas
 
Du kan använda mikingången, men varför????????????????. Om du använder ACC2 in/ut/ptt gången så behöver du inte ändra nivåer, dem ligger stabilt. Du måste ha 3 ledare + skrärm, gärna separata att undvika brum och få ren signal.

//SM6SLJ/TL
 
Ok...
Men jag tror inte att du förstår vad som är problemet.
Jag kan inte få in någon signal på ACC2 plinten.
Allt annat fungerar men inte in signalen från datorn.
När jag sänder går rigger över i TX och när det är klart slår den om till RX.
Men det kommer inte in något ljud från datorn!

Vart skall PPT kablen från ACC2 gå?


//Andreas
 
Allting står i manualen. Du använder MAIN eller SUB och meny 50 gäller, det är bara välja.

//TL
 
Ring till mig. Numret hittar du om du söker på nätet, så löser vi detta.

//SM6SLJ/Tapio
 
Back
Top