Tur eller?

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Trevligt att få ha ett QSO på CW som varar en halvtimme? Inga problem om man träffar en sån här kille. Snacka om musiken som kom från halvautomaten. och då snackar jag inte om ett gevär, eller jo kanske ändå.

Skickade iväg ett CQ på måfå på 30m där många yrkestelegrafister som tröttnat på 5NN TU - QSO:na håller till, ett tips för er som kör CW och vill lite mer än hello and good bye.

"Grabben" var bara 10 år äldre än jag, ingenting för en sändaramatör, 70 bast! De ni!
 
Om mindre än 10 år har radioamatörernas medelålder passerat 70.
Det gäller att passa på medan det finns några kvar som uppskattar "The noble art of Morse telegraphy".

Din berättelse påminner om ett minnesvärt QSO vilket jag hade med en LA-station för ett par-tre år sedan.

Hans telegrafi lät så driven att jag frågade "är mr yrkestelegrafist?" Och det var han...
Hade varit Rk eller "radiobestyrer" på en av de minsta stationerna som försvann i mitten av 80-talet.
QSO:t höll på i en dryg halvtimme med utbyte av skvaller om gemensamma bekanta i "branschen",
tyvärr många SK.
Lättade dock upp det hela lite med att bl.a. meddela att min tandläkare är son till en tidigare radiobestyrer på Vardö Radio/LGV.

Världen är liten...

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Back
Top